3 986 lukukertaa ·
20 vastausta
4k lukukertaa
20 vastausta
Kipsi asennuskerrokseen
Sain ehdotuksen Lundqvistilta (husmoduulien valmistajalta) laittaa osb koolauksien päälle (cc 1200) ja sitten ruuvata kipsi siihen. Mutta tuntuu siltä, että siitä tulee hutera? Joten kallistun enemmän yllä olevaan ehdotukseen laittaa ylimääräinen 45x70 jokaiseen väliin ja laittaa kipsi siihen. Käsitellä 2,7x1,2-kipsiä tuntuu kuitenkin haasteelta.
Joo, se oli ajatus laittaa osb vaakatasoon, mutta silloin tarvitsisi kipsiruuvin, joka on enintään 13+11=24 mm pitkä, jotta ei riskeeraisi lävistää muovia? On olemassa 25 mm ruuvi, mutta haluaisi vetää pään sisään muutaman mm, joten tuntuu siltä tällöin? Vai ajattelenko väärin?richardtenggren sanoi:
Joten saaga jatkuu! Oltuani hieman yhteydessä talovalmistajaan, joka ehdotti OSB:tä 1200-koolareihin, tarkistin tarjouksen hieman tarkemmin ja tajusin, että he itse asiassa asentavat ylimääräisiä pystykoolauksia, jolloin saa cc 600 pystykoolauksiin, mikä on täydellistä.
Nyt osoittautuu, kun sain asennusohjeet (vaikka en aio itse asentaa seinäelementtejä), että 11 mm OSB on ruuvattava kaikkiin ulkoseiniin, jotta talo olisi riittävän vakaa voimassa olevien sääntöjen/vaatimusten mukaisesti, joten OSB:tä se on kuitenkin...
Jos käyttää 900-kipsiä ja ruuvia 25 mm, onko riski, että tekee reiän takana olevaan muoviin? Ruuvit saattavat ulottua noin 2-3 mm. (Missä mahdollista, voi tietysti vetää 30 mm ruuvia koolauksiin)
Nyt osoittautuu, kun sain asennusohjeet (vaikka en aio itse asentaa seinäelementtejä), että 11 mm OSB on ruuvattava kaikkiin ulkoseiniin, jotta talo olisi riittävän vakaa voimassa olevien sääntöjen/vaatimusten mukaisesti, joten OSB:tä se on kuitenkin...
Jos käyttää 900-kipsiä ja ruuvia 25 mm, onko riski, että tekee reiän takana olevaan muoviin? Ruuvit saattavat ulottua noin 2-3 mm. (Missä mahdollista, voi tietysti vetää 30 mm ruuvia koolauksiin)
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 407 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 407 viestiä
Olin ostanut 120 cm kipsilevyä ja siirtänyt saumoja OSB-levyä kohti ja ruuvannut kiinnikepuihin (kuten oikeasti pitäisi), mutta sillä ei ole oikeastaan mitään väliä, jos ruuvaat muovin läpi, muutenhan ei voisi koskaan kiinnittää mitään seinille.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi