Sain ehdotuksen Lundqvistilta (husmoduulien valmistajalta) laittaa osb koolauksien päälle (cc 1200) ja sitten ruuvata kipsi siihen. Mutta tuntuu siltä, että siitä tulee hutera? Joten kallistun enemmän yllä olevaan ehdotukseen laittaa ylimääräinen 45x70 jokaiseen väliin ja laittaa kipsi siihen. Käsitellä 2,7x1,2-kipsiä tuntuu kuitenkin haasteelta.
 
richardtenggren
Voit laittaa OSB-levyn alas, jolloin se saumautuu ja peittää kaksi palkkia. Sitten asennat kipsilevyn, niin voit käyttää 900 mm kipsilevyjä :)
 
richardtenggren richardtenggren sanoi:
Voit asettaa OSB-levyn alas niin, että se peittää kaksi koloa. Sitten asennat kipsilevyn pystyasentoon, silloin voit käyttää 900 mm:n kipsilevyä :)
Joo, se oli ajatus laittaa osb vaakatasoon, mutta silloin tarvitsisi kipsiruuvin, joka on enintään 13+11=24 mm pitkä, jotta ei riskeeraisi lävistää muovia? On olemassa 25 mm ruuvi, mutta haluaisi vetää pään sisään muutaman mm, joten tuntuu siltä tällöin? Vai ajattelenko väärin?
 
Rickard.
J jknut sanoi:
Hallita 2,7x1,2-kipsilevyä tuntuu kuitenkin haasteelta
Hieman haastavaa yksin mutta helppoa avustuksella.
 
Joten saaga jatkuu! Oltuani hieman yhteydessä talovalmistajaan, joka ehdotti OSB:tä 1200-koolareihin, tarkistin tarjouksen hieman tarkemmin ja tajusin, että he itse asiassa asentavat ylimääräisiä pystykoolauksia, jolloin saa cc 600 pystykoolauksiin, mikä on täydellistä.

Nyt osoittautuu, kun sain asennusohjeet (vaikka en aio itse asentaa seinäelementtejä), että 11 mm OSB on ruuvattava kaikkiin ulkoseiniin, jotta talo olisi riittävän vakaa voimassa olevien sääntöjen/vaatimusten mukaisesti, joten OSB:tä se on kuitenkin...

Jos käyttää 900-kipsiä ja ruuvia 25 mm, onko riski, että tekee reiän takana olevaan muoviin? Ruuvit saattavat ulottua noin 2-3 mm. (Missä mahdollista, voi tietysti vetää 30 mm ruuvia koolauksiin)
 
Rickard.
Olin ostanut 120 cm kipsilevyä ja siirtänyt saumoja OSB-levyä kohti ja ruuvannut kiinnikepuihin (kuten oikeasti pitäisi), mutta sillä ei ole oikeastaan mitään väliä, jos ruuvaat muovin läpi, muutenhan ei voisi koskaan kiinnittää mitään seinille.
 
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.