V
vanpire: Hei, Olen saanut vaurion lattiaan verstaassani ja tarvitsen vaihtaa muutaman neliömetrin. Mutta kun otin yhteyttä Verkstadsbodeniin, he ovat vaihtaneet suunnittelua Pela garagegolvissa, mikä tekee täydennyksen mahdottomaksi. Minulla oli muutama neliömetri jäljellä, mutta se ei riitä peittämään aluetta. Lattialaatat ovat 300 x 300 x 8 mm. Ostin ne vuonna 2015 ja ne olivat loppumassa.
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
F
fribygg: [citat] Mielestäni TS:n pitäisi ehdottomasti toteuttaa projektinsa, jos hän voi, on varaa ja pitää sitä kauniina. Se, mitä minä tai sinä ajattelemme valaistuista julkisivuista, on aika epärelevanttia, ellet satu olemaan naapuri ja joudut elämään valaistun julkisivun kanssa.
10 vastausta · 5,7k lukukertaa
·
J
JohanVSF: Aion juuri pidentää runkoa, jossa liesi aiemmin oli. Näin koko rakenne yhdistyy kaappiin, jossa jääkaappi aiemmin oli (jossa minulla nyt on mikro/uunii). Aion sitten nostaa koko rakennelmaa noin 5 cm ennen kuin asennan uuden työtason, joka voi sitten kulkea koko matkan. Tarvitsen kuitenkin hieman inspiraatiota miten parhaiten edetä. Rakentaa kokonaan uusi kaappi, joka kiilataan sisään?
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
Kristofferm
Kristofferm: [citat] Minun tapauksessani ruuvaaminen alkoi puolelta lattian parruista, joten toinen puoli oli suora ja toinen puoli voimakkaasti kiertynyt. Jos olisi ollut mahdollista pakottaa sääntöni vastaamaan ruuvia, se olisi ollut erittäin paljon hankalampaa kuin miten minä ratkaisin sen. Mutta pienemmässä kiertymässä ratkaisusi on paljon sujuvampi. Lisäys on, että yläreunan höyläämiseksi
5 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
Bernieberg
Bernieberg: Ikävä tilanne, mutta kiitos jakamisesta, jotta muut välttyvät samalta harmilta.
2 vastausta · 812 lukukertaa
Isakare
Isakare: Siirat, betonikivi tai mitä niitä nyt kutsutaan. Talossani oli massiivisia kiviä, onhan olemassa myös onttoja, betoniontelokiviä. Mutta jos on tarpeeksi pitkät tulpat, rei'illä ei ole merkitystä.
15 vastausta · 3,7k lukukertaa
·
T
Tompafix: [citat] Pyydä valvojaa :D
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
Rickard.
Rickard.: Onko Finja cellplast parempi kuin Bewi? Minusta ei. Pitäisikö valita Isover vai Rockwool? Riippuu. ovatko Knauf-kipsilevyt parhaita? Epävarmaa, mutta ne ovat hyviä. Pointtini on, että ei ole niin helppoa vastata, mikä on paras.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
Bernieberg
Bernieberg: Selvennyksenä @justusandersson kommenttiin, jonka tiedän hänen jo tuntevan erinomaisesti, yläpuolelle lisätty lisäpalkki tietenkin jäykistää rakenteen, mutta ei lainkaan niin paljon kuin jos ne olisi liimattu niin, että ne toimivat täysin yhdessä. Kun yhdistää kaksi saman kokoista palkkia (ilman kitkaa), jäykkyys on kaksinkertainen yhteen palkkiin verrattuna. Jos kaksi palkkia
6 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
A
Anonymiserad 284245: Mdf vääntyy huomattavasti, riittää kun katsoo ulointa/päällimmäistä levyä nipussa puusepäntyöpajassa. Mutta rakenteet, joissa on lyhyet etäisyydet tukien, hyllyt jne. välillä, kestävät yleensä hyvin.
3 vastausta · 3,2k lukukertaa
J
Joel Fägerholt: Ajattelin myös tehdä korkeamman oven, mutta en ole varma, voiko se tehdä ilman, että joudutaan sahaamaan pois kantavia osia. Kyseinen seinä on ulkoseinä, vaikkakin juuri tässä kohdassa on pieni porstua takana. Nyt ovi on ~185 cm, joten lyön pääni karmiin, jos en katso eteeni. Aiemmat omistajat ovat peittäneet rumia rakennuspalkkeja paneeleilla... Jos ihmettelette, mitä siellä on.
2 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
T
Ted Hörman: Hei kaikki asiantuntijat! Olen äskettäin saanut rakennusluvan kolmen pienemmän vapaa-ajan asunnon uudisrakentamiseen. Toiveeni on aloittaa tämä keväällä, jolloin minä itse yhdessä kokeneiden ystävien kanssa vastaamme suurimmasta osasta työtä, mutta aion myös ulkoistaa osan työvaiheista tarpeen mukaan. Minulla on jonkin verran rakennuskokemusta ennestään, mutta en ole koskaan itse
0 vastausta · 792 lukukertaa
P
pelig: Niin kauan kun et nosta lämpötilaa tai ajatellut oleskella huoneessa enemmän kuin aiemmin, ei kuulosta ongelmalta laittaa esimerkiksi kipsilevyjä puurimoja vasten. Mutta jos ajatuksena on parantaa asumismukavuutta lämpötilan nostamisen kautta ja ihmiset aikovat olla täällä enemmän, kosteusriski tietenkin kasvaa, jolloin asiaa kannattaa harkita hieman tarkemmin. Kannattaa myös tarkistaa
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
·
A
ArneTW: https://www.byggahus.se/forum/threads/ny-altan-svarta-prickar.383087/ Hitsattu? /ATW
9 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
Mikael Wallin
Mikael Wallin: En voi sanoa, että olisin asiantuntija aiheessa, mutta olen tehnyt ja olisin tehnyt saman asian. Lopulta siitä tuli myös hieno, hyvää työtä!
2 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
J
justusandersson: Ehdottomasti.
9 vastausta · 5,0k lukukertaa
J
9 vastausta · 5,0k lukukertaa
P
putte_p99: [citat] Täydellistä! Tietenkin se on kolstybb. Kumarran ja kiitän avusta.
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
J
JiSO: Hei, Ajattelin kokeilla tätä erinomaista foorumia. Olemme ostaneet kiinteistön, jossa on vierastalo, jota ei ole käytetty pitkään aikaan. Lämmitys ei ole näyttänyt toimivan hetkeen, ja "ryömintätilan" ympäristö on ollut hyvin huono kallion ja betonin kanssa, joka on piilotettu maakerroksella. Kalliosta tuleva vesi on tehnyt maakerroksen märäksi ja melkein kompostimaiseksi. Tila on
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
A
AnBjaBoo: [citat] Fantastiskt. Seuraava askel on sitten korjata ullakon ilmanvaihto, jonka tällä tavalla tukkimme... mutta se jää sitten toiseen kertaan - kiitos taas!
4 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
Bernieberg
Bernieberg: Kyllä, se näyttää olevan tavallinen aluskatepahvi katolle.
1 vastaus · 902 lukukertaa
·
F
fribygg: Jos niitä on vain pari kappaletta, voit ottaa ne talttaamalla, Jos haluat käyttää kulmahiomakonetta, kelpaa Biltema tai Jula:n halpa versio tarkoitukseesi, 3-400 kr saat 125 mm hiomakoneen, joka sopii hyvin kotikäyttöön, tuskin kannattaa vuokrata, kun voit hankkia oman ja kourallisen hioma/leikkauskiekkoja alle 500 kr.
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
D
DesertCruiser: [citat] Ajattelen tätä todennäköisesti liikaa ehkä... Olen 99% varma, että finsats on koko lattialla yläkerrassa, koska lattiataso on sama koko kerroksessa ja vesi- ja lämpöputket on valettu suhteellisen pinnallisesti.
2 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
A
Achren57: Sain tämän vastauksen Biltemalta siitä, onko heidän kierretiivisteensä turvallinen yhdessä juomaveden kanssa.
0 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Todennäköisesti ei tarpeellinen tällä hetkellä. Mutta kuka tietää mitä tapahtuu tulevaisuudessa? Varasto voi muuttua vierasmajaksi, ympärivuotiseksi kotityöhuoneeksi, teinimajoitukseksi tai miksi tahansa. Joten minä asentaisin muovin. Se käy nopeasti eikä ole vaikeaa tai kovin kallista.
1 vastaus · 6,1k lukukertaa
·
J
jonaserik: Se musta TJA ei merkitse mitään, se pitäisi poistaa ja muuttua pieniksi paloiksi, vain enemmän siivottavaa.
4 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
Hojte
Hojte: [citat] Joo hyvä että huomasit sen, on syy miksi monilla kaupoilla on vähän sellaisia asioita hyllyllä, tyyliin myös saumaus, huono parasta ennen päivämäärä on tärkeää tarkistaa
10 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
N
NiBaBaD: Hyvää iltaa Olen kunnostamassa kesämökkiä (60 vuotta vanha talo ohuilla seinillä) ja olen vaihtanut ikkunat sekä lisäeristänyt ulkopuolelta ja laittanut uudet julkisivulaudat. Kaikki on nyt todella hienoa ja tiivistä. Mutta - kun aloitin lattian eristyksen tarkastamisen alapuolelta, huomasin kaksi "virhettä" tai vanhenemisongelmaa. Talo seisoo pilareilla ja siinä on perinteinen
0 vastausta · 995 lukukertaa
·
A
Anaxes: Aha! Onko tämä parempi, huonompi vai sama? https://www.beijerbygg.se/privat/sv/produkter/byggmaterial/bindemedel-bruk/bruk/puts-murbruk-c
9 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
Bernieberg
Bernieberg: Siellä on varmaankin jokin jakelujärjestelmä seinässä luukkujen takana vuotojen ilmaisimella. Jos matalalla oleva putki ei ole vuotojen ilmaisin, sen tarkoitus on epäselvä. Se on silti väärin sijoitettu. Ehkä se ei ole maailman suurin asia, mutta minulle se olisi pieni varoitusmerkki koskien kylpyhuoneen tekijän osaamista. Olisin tarkistanut tarkasti, miltä jakelijan asennus
9 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
O
oswim: Hei kaikki! Olen suunnittelemassa vapaa-ajan talon rakentamista Orsaan paikalla rakentaen ja aion pian alkaa pyytää tarjouksia eri rakennustavarataloilta. Aluksi pystyn antamaan karkean arvion siitä, kuinka paljon materiaalia tarvitsen, mutta lopulta pystyn antamaan tarkemman. Tässä on meidän melko karkea budjetti:
0 vastausta · 896 lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.