1 110 lukukertaa ·
6 vastausta
1k lukukertaa
6 vastausta
Keittiöremontti
Hei.
Pohdin keittiöremonttia.
Ajattelin jättää vanhat kaakelit, joissa on asbestia kiinnityksessä ja saumassa, paikoilleen. Ajattelin laittaa kipsilevyn yläkaappien ja alakaappien taakse. Sitten vielä yksi kipsilevy kaiken päälle. Onko jollakin ajatuksia tästä? Tyhmää? Toteuttamiskelvotonta? Jaa ajatuksesi
Pohdin keittiöremonttia.
Ajattelin jättää vanhat kaakelit, joissa on asbestia kiinnityksessä ja saumassa, paikoilleen. Ajattelin laittaa kipsilevyn yläkaappien ja alakaappien taakse. Sitten vielä yksi kipsilevy kaiken päälle. Onko jollakin ajatuksia tästä? Tyhmää? Toteuttamiskelvotonta? Jaa ajatuksesi
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 045 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 045 viestiä
Mielestäni se kuulostaa fiksulta. Oletan, että laitat vain korotusrasiat olemassa oleviin sähkörasioihin, jos sellaisia on.
(Myydessäsi asunnon/kiinteistön tulevaisuudessa voit ilmoittaa uudelle omistajalle, että levyn takana on hieman asbestisaumaa. Se voi olla mukavaa tehdä, vaikka muuten.)
Olisin varmaan levittänyt hieman kiinnityslaastia/ liimaa viimeisen levyn taakse siihen osaan, joka menee asbestilaatan yli. Saattaa olla ylimääräistä varustelua.
(Myydessäsi asunnon/kiinteistön tulevaisuudessa voit ilmoittaa uudelle omistajalle, että levyn takana on hieman asbestisaumaa. Se voi olla mukavaa tehdä, vaikka muuten.)
Olisin varmaan levittänyt hieman kiinnityslaastia/ liimaa viimeisen levyn taakse siihen osaan, joka menee asbestilaatan yli. Saattaa olla ylimääräistä varustelua.
Kiitos palautteestaD Derbyboy sanoi:Minusta se kuulostaa fiksulta. Oletan, että laitat korotusrasiat olemassa oleviin sähköpistorasioihin, jos niitä on.
(Jos myyt asunnon/kiinteistön tulevaisuudessa, voit informoida uutta omistajaa siitä, että levyn takana on vähän asbesti saumausta. Se voi olla reilua, jos ei muuta).
Olisin varmaan laittanut vähän kiinnityslaastia/ liimaa viimeisen levyn taakse siltä osin, joka mennään asbestilaatan päälle. Voi olla ylimääräistä.
Hankalaa ja aikaa vievää yrittää kapseloida hieman asbestia.
Ei, osta kunnon maski, kertakäyttöinen haalari sekä muutama jätesäkki ja poista laatat ja vie ne kierrätyskeskukseen. Ei aina tarvitse monimutkaistaa asioita.
Ei, osta kunnon maski, kertakäyttöinen haalari sekä muutama jätesäkki ja poista laatat ja vie ne kierrätyskeskukseen. Ei aina tarvitse monimutkaistaa asioita.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 116 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 116 viestiä
Laattojen päälle voi laatoittaa, joten ei ole tarpeellista lisätä seinän paksuutta toisella kipsilevyllä.
Jos asbestia käsitellään ammattimaisesti, tarvitaan enemmän kuin pelkkä maski ja kertakäyttöhaalari.
Jos asbestia käsitellään ammattimaisesti, tarvitaan enemmän kuin pelkkä maski ja kertakäyttöhaalari.
Hei.BirgitS sanoi:
No, sen ei tarvitse olla "ammattimaista" (on niitä idiootteja, jotka kutsuvat itseään ammattilaisiksi, mutta se on toinen tarina).
Olen käynyt Työterveyslaitoksen sivuilla, joten siitä on minulla kohtuullinen ymmärrys.
Kiitos paljon vinkistä
Klikkaa tästä vastataksesi
