Hei.
Pohdin keittiöremonttia.
Ajattelin jättää vanhat kaakelit, joissa on asbestia kiinnityksessä ja saumassa, paikoilleen. Ajattelin laittaa kipsilevyn yläkaappien ja alakaappien taakse. Sitten vielä yksi kipsilevy kaiken päälle. Onko jollakin ajatuksia tästä? Tyhmää? Toteuttamiskelvotonta? Jaa ajatuksesi :)
 
D
Mielestäni se kuulostaa fiksulta. Oletan, että laitat vain korotusrasiat olemassa oleviin sähkörasioihin, jos sellaisia on.

(Myydessäsi asunnon/kiinteistön tulevaisuudessa voit ilmoittaa uudelle omistajalle, että levyn takana on hieman asbestisaumaa. Se voi olla mukavaa tehdä, vaikka muuten.)

Olisin varmaan levittänyt hieman kiinnityslaastia/ liimaa viimeisen levyn taakse siihen osaan, joka menee asbestilaatan yli. Saattaa olla ylimääräistä varustelua.
 
  • Tykkään
Murmurre
  • Laddar…
D Derbyboy sanoi:
Minusta se kuulostaa fiksulta. Oletan, että laitat korotusrasiat olemassa oleviin sähköpistorasioihin, jos niitä on.

(Jos myyt asunnon/kiinteistön tulevaisuudessa, voit informoida uutta omistajaa siitä, että levyn takana on vähän asbesti saumausta. Se voi olla reilua, jos ei muuta).

Olisin varmaan laittanut vähän kiinnityslaastia/ liimaa viimeisen levyn taakse siltä osin, joka mennään asbestilaatan päälle. Voi olla ylimääräistä.
Kiitos palautteesta :)
 
Hankalaa ja aikaa vievää yrittää kapseloida hieman asbestia.

Ei, osta kunnon maski, kertakäyttöinen haalari sekä muutama jätesäkki ja poista laatat ja vie ne kierrätyskeskukseen. Ei aina tarvitse monimutkaistaa asioita.
 
  • Tykkään
Immobil ja 2 muuta
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 sanoi:
Hankalaa ja aikaa vievää yrittää kapseloida vähänkin asbestia.

Ei, osta kunnon maski, kertakäyttöhaalari sekä muutama jätesäkki ja poista laatat ja vie ne kierrätyskeskukseen. Aina ei tarvitse monimutkaistaa asioita.
Hyviä ajatuksia. Kiitos.
 
BirgitS
Laattojen päälle voi laatoittaa, joten ei ole tarpeellista lisätä seinän paksuutta toisella kipsilevyllä.

Jos asbestia käsitellään ammattimaisesti, tarvitaan enemmän kuin pelkkä maski ja kertakäyttöhaalari.
 
  • Tykkään
Murmurre
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sanoi:
Voihan laattojen päälle laatoittaa, joten ei ole välttämätöntä rakentaa seinän paksuutta lisäämällä kipsilevyä.

Asbestin käsittelyyn tarvitaan enemmän kuin maski ja kertakäyttöhaalari, jotta se olisi ammattilaismaista.
Hei.
No, sen ei tarvitse olla "ammattimaista" (on niitä idiootteja, jotka kutsuvat itseään ammattilaisiksi, mutta se on toinen tarina).
Olen käynyt Työterveyslaitoksen sivuilla, joten siitä on minulla kohtuullinen ymmärrys.
Kiitos paljon vinkistä :)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.