Joustavuus ja kestävyyden ovat samat kolikon kaksi puolta. Yksinkertaisesti selitettynä joustavuus ilmaisee hetkellistä taipumista ja kestävyys ilmaisee pitkäaikaista taipumista. Ei riitä, että lattian palkit ovat joustavia ja kestäviä, myös niiden väliin tulevan materiaalin on pysyttävä mukana.

U Utsliten och utdömd sanoi:
Kyllä, se on 10 neliömetriä, joten se on melko suuri pinta-ala tässä vanhassa talossa sähköllä lämmittämiseksi.
Sitten asennamme sähkölämmityksen pääasiassa siksi, että ei ole kovin suurta eroa kustannuksissa asentaa se samalla kun remontoimme, ja syksyllä ja keväällä ennen kuin vesikiertoinen järjestelmä on käynnistynyt, saamme lämpimän lattian kylpyhuoneeseen.

Vaihtoehto on ehkä vaihtaa kipsilevyt lattiasäänlevyyn ja muuttaa järjestystä.
1. Lattianiskat
2. Lattiasäänlevy
3. Uurrettu lastulevy
4. Lämmitysputki + levy
5. Lattialämmityksen tasoite ja raudoitus (vähimmäispaksuus 12 mm + kaato)
6. Vesieristys ja klinkkeri

rakennuskorkeus tulee lopulta samankaltaiseksi
Tai käyttää alkuperäistä järjestystäni ja kerroksiani, mutta liimata ja ruuvata 45x45 alle minun 45x145 runkoihin.

Mutta näyttää siltä, että on olemassa erilaisia ohjeita siitä, riittääkö tasoittaa lämmitysputken yli vai pitäisikö olla "kuollut" levy sen päällä.
Jos olisin sinä, korvaisin uritetun 22 mm lastulevyn V313-P5 kosteutta kestävällä lastulevyllä, joka on myös 22 mm, kiinnittäisin lattialämmitysputken (hyvä idea kiinnittää comfort-sähkökaapeli putkeen) siihen, sitten ruudukko tasoitteelle ja sitten tasoittaa lattian, vähintään 15 mm paksuus putken yli on tietääkseni välttämätön paksuus.

Huomaan, että tämä on mahdollista vain, jos et ole vielä ostanut lattialevyä.
Olen itse tehnyt yllä mainitun mukaisesti pitkän vertailun jälkeen eri alakohtien sääntöjen välillä ja yhteistyössä lattialämmitysjärjestelmäni valmistajan kanssa.

Lisäys: tietenkin laitat lattiasäänlevyn ensin, sitten lastulevyn.

• Tykkään
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.