EddieHansson
Kristofferm Kristofferm sanoi:
Tarkoitatko sitä, kun kipsilevyjen alkuperäinen reuna puuttuu? Tavallisesti viistetään 45 asteen kulmassa tällaiset reunat, pitäisikö viiste tasottaa ja sitten liimata nauha, mitä tarkoitat? Nauhojen tasoituksessa tällaisilla saumattomilla reunoilla on vähän tekniikkaa muuten.
Niin minä teen. Toimii hyvin ja on erittäin vahva. Testasin irtonaisilla levyillä ennen asennusta ja paperiliima+nauha on _paljon_ vahvempi kuin pelkkä tasoite+nauha murtovoimissa.

• Tykkään
Kristofferm
  • Laddar…
L Lechuza sanoi:
Sinun pitää käyttää märkätilaliimaa, kun liimaat paperisuikaleita, muuten on riski irrottaa, mikä voi tapahtua tavallisella kangasliimalla, mitä olen aiemmin kokenut!

Muuten se on erittäin karkea pinta, riippuen valosta se kaikki näkyy valokuvatapetin läpi!

Napauta sormilla ja kuuntele, onko suikaleen takana ilmaa. Kittaa 1 kerta, liimaa uusi suikale märkätilaliimalla, kittaa ja maalaa. Jos on ilmaa takana, leikkaa se auki.
Tiedän, että se näyttää karkealta, mutta ajatuksena oli hioa hienommalla paperilla, mutta huomasin halkeaman ennen sitä.

EddieHansson
E Elnovis sanoi:
Tiedän, että se näyttää karkealta, mutta ajatuksena oli hioa hienommalla paperilla, mutta huomasin halkeaman ennen sitä.
Sinun täytyy ehkä täyttää hieman takana, jotta saat alustan tukevaksi ja sitten tehdä sauma uudelleen.

Kaasuvaahdon temppu, jonka mainitsin, on todella helppo ja on aina onnistunut minulle hyvin. Suosittelen sitä.

• Tykkään
EddieHansson
  • Laddar…
Uretaanivaahtotemppu, jonka mainitsin, on todella helppo ja on aina onnistunut minulle hyvin. Suosittelen sitä.
Toimisiko se PL600:lla uretaanivaahdon sijaan? Muuten kuten kuvauksesi.

Tarkoitatko kun kipsilevyiltä puuttuu levyjen alkuperäinen reuna? Niissähän tavallisesti viistetään 45 astetta reunoilta, ja sitten tasoitetaan viiste ennen kuin liimataan nauha, vai mitä? Nauhojen tasoitus sellaisissa saumoissa vaatii tekniikkaa.
tarkalleen, yleensä leikkaan ne, tasoitan kerran, sitten liimaan nauhan poikittaissaumoihin. Tietysti voi myös tasoittaa poikittaissaumat j-tasoitteella, olen tehnyt niin viime töissä, mutta se vaatii tekniikkaa ja voi helposti tulla iso patti, jos ei ole tarpeeksi taitava.

• Tykkään
Kristofferm
  • Laddar…
E Elnovis sanoi:
Toimisiko PL600 sen sijaan, että käyttäisi uretaania? Muuten kuten sinun kuvailemasi.
Ei, PL ei laajene. Koko uretaanin juttu on, että se laajenee ja tunkeutuu tyhjään tilaan. Jos haluat saada PL:ää sisään, sinun on luultavasti leikattava koko sauman matkalta, jotta saat suuttimen sisään ja voit levittää tarpeeksi PL:ää saadaksesi sen joka puolelle alle, sitten täyttää kipsilaastilla. Tyyliin.

Ei, PL ei turpoa. Koko juttu tiivistesaumavaahdossa on, että se laajenee ja ryömii tyhjään tilaan. Jos haluat saada PL:n sisään, sinun täytyy luultavasti leikata koko sauman matkalta, jotta saat suuttimen sisään ja puristettua PL:ää riittävästi kaikkialle alle, sitten täyttää taas kipsilaastilla. Tavallaan.
Ok sitten kokeilen tiivistesaumavaahdon.

• Tykkään
Kristofferm
  • Laddar…
EddieHansson
Onnea matkaan. Julkaise mielellään kuvia siitä, kuinka teet ja miltä se näyttää.

Onnistuin löytämään videon, joka näyttää tekniikan. Ei paras ja pedagogisin, mutta, mutta.

• Tykkään
EddieHansson
  • Laddar…
Onnistuin löytämään videon, joka näyttää tekniikan. Ei paras ja opettavin, mutta, mutta.

[media]
Kiitos paljon. Näyttää yksinkertaiselta.

• Tykkään
Kristofferm
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.