Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
BörjeHansson: [citat] Käännä kivet ylösalaisin, reiät ovat eristystä varten.
ZipLock: Ei ole kai täysin harvinaista, että on Nivell ilman ilmanvaihtoa? Olemme katsoneet kahta taloa, joissa on asennettu Nivell varmuuden vuoksi, mutta ei ilmanvaihtoa.
Daniel Barnaniel: [citat] Se oli pelkoni. Vedä 6, jos kukaan muu ei ole eri mieltä/tietoa? Kiitos paljon!
thatkrille: [citat] Joo, se on yksi vaihtoehto. Mutta haluaisin mieluummin, ettei mitään ulkonevaa näkyisi savupiipun sivulta katsottaessa suoraan edestä.
Uffe A: Mahtavaa Kiva että se ratkesi hyvällä tavalla Silloin se oli kuten elmont kirjoitti
Mikael Wallin: [citat] Kiitos yksityiskohtaisista vastauksista! Tunnen itseni huomattavasti paremmaksi varustetuksi jatkamaan nyt. Ehkä aloitankin projektiketjun keväämmällä, kun todella alan hommiin, vähän liian kylmä ulkona muurata nyt. Ulkoisesti odotan, että poistaessani oven teräsrungon irtoaa jonkin verran rappausta, joten otan sen siitä eteenpäin ja päätän, kuinka paljon rappaan. Kotona on
1977bjorn: Jos haluat olla erittäin varma, poraat 10mm ja käytät 8mm ruuvia, sopivalla tulppalla siihen.
CarlHammare: Hei! Olen eristämässä autotallia, paloluokka EI30 ulkoseinissä ja katossa. Olen kiinnittänyt ensimmäisen kerroksen kipsilevyjä autotallin kattoon pitkittäissuunnassa ja käyttänyt PB100-profiileja lyhytsaumoissa. Nyt pitäisi asentaa toinen kerros kipsilevyjä ristiin ensimmäisen kerroksen päälle. Mietin, tarvitseeko koko ulkokerroksen pitkänsivun alle asentaa Pb100-profiilit. Se
NyfikenIngenjör: [citat] Ymmärrän täysin, mitä tarkoitat, ja uskon, että rajaus on paikallaan. Kun määritellään ilmastoalue sekä Atemp, se helpottaa. Jos useista rakennusratkaisuista saadaan energiatietoa tällä tavalla, uskon, että ei ole ongelmia tehdä LCC-analyysi tästä.
Martin Sigge: Haha, joo hauskoja harjoituksia. Hyvin suuri ero päätypinnan pinta-aloissa verrattuna kokonaisalaan, kuten kirjoitin viitepalasen diagrammiin, mikä on varmasti syynä siihen, että sen kuivuminen kesti niin kauan. Lopetin kuivauksen tänä aamuna 2811 minuutin jälkeen. Ajattelen, että mahdollinen lisäpainon väheneminen on merkityksetöntä tässä yhteydessä. Arvioin kosteuspitoisuuden
Stefan N: Hakkaa pois ja puhdista, ehdottomasti paras seinälle.
Sandra Caffarena: Hei, En ole paras selittämään, joten uskon, että kuvat ilmaisevat, mitä tarvitsen apua. Mitä minun tulisi tehdä saadakseni siistin reunan? Aiemmin tapetti on kuplinut. Mitä materiaalia minun pitäisi käyttää?
människa: Wow! Harmi, että olen jo porannut uusia reikiä Mutta kiitos :)
nova383: Hei. Olen katsonut erilaisia taulukoita, mutta en silti saa selvää... Talo, jossa on avointa tilaa harjalle asti lukuun ottamatta kylpyhuoneen ja makuuhuoneen yläpuolta, sinne tulee parvi yläpuolelle. Sinne tulee myöhemmin makuuhuone tai vastaava. Piirsin kuvan, joka mielestäni selittää kysymyksen. Ajattelin 45x220 kokoisen poikittaisen palkin noin 6 m pituudelta, mieluiten vain
1977bjorn: En ole työskennellyt siporexin kanssa, joten en valitettavasti voi vastata siihen. Pikainen googlaus kuitenkin sanoo: Kevytbetonipalkki on vahvistettu kevytbetonielementti, joka toimii kantavana komponenttina ovi- ja ikkuna-aukoissa kevytbetoni-muuraustöissä. Mikä vaikuttaa olevan sama asia, joten se varmasti toimii... Ehkä voisi naputtaa esiin olkapään kummallekin puolelle, jotta voi
jonaserik: Kipsi ja portaikko tai muu vaihtelu ei ole hyvä kiinnityspaikka, sen mihin kiinnikkeet kiinnitetään, pitää olla jämäkkä.
Viktor Dagander: Etsimme täysin rapattua savupiippua. Ne tulenkestävät kivet, jotka ovat kiinni sisäasennettavassa takassa, ovat ne, jotka mietin, sekä hylly, jolla itse takka seisoo, haluaisimme rapata. Mitä käytetään, jotta se kestää lämpöä ja tarttuu kuten pitäisi? Ystävällisin terveisin
joasag: Olen ostanut 2 kpl 180x42 liimapuupalkkeja, jotka tulevat vierekkäin muodostaen 180x84 liimapuupalkin. Suositteletteko, että nämä palkit yhdistetään liimalla ja ruuveilla, vai pitäisikö niiden olla erillään toisistaan? Molemmat palkit tulevat lepäämään samojen 90x90 liimapuupylväiden päällä. Tulisin myös kiinnittämään liimapuupalkit kattotuoleihin haarukkapidin avulla
Höghus: Nyt alkaen kaakelointi lähestyy. Vasempi osa on lastulevyä, oikea osa kipsipinnoitettu muurattu tulisija, ja aion kiinnittää 6 mm:n remonttikipsin lastulevyyn. Koko seinä lieden takana ja tiskipöydän yläpuolella on tarkoitus kaakeloida. Onko hyvä idea asettaa levy 10 cm kipsin päälle peittämään puun ja kiven välinen sauma? /Höghus [bild]
sliderr: rakennan talon näin, peität CLT:n sade/tuulensuojakankaalla ja ulkokerros joko eristyksellä tai ilman.
YoMat: [citat] Kiitos vinkistä! Kokeilin porata seinään hieman syvemmälle ja löysin tiilen. Nyt molemmat hyllyt ovat paikoillaan! Mutta ehkä joskus tulee syy kokeilla sinun vaihtoehtoasi toisen kerran.
ÉlPon: Ei, en ole vielä rakentanut mitään, vaan olen juuri hakenut rakennuslupaa suuremmalle laajennukselle, mikä tekee yläkerrasta "tarpeettoman". Mutta jos hakemukseni hylätään, kattolyhdyt saattavat tulla taas ajankohtaisiksi. Rakennuslupa tarvitaan, jos aikoo katkaista kattokannattimen, mutta muuten "attefall" riittää. Ongelmani oli, etten saanut hakea rakennuslupaa lainkaan tähän asti.
Heij83: Tämä pitäisi olla kantavia palkkeja, jotka varmasti voidaan vaihtaa, mutta ei ilman insinööriä, joka on laskenut sen.
Jazze84: [citat] Joo, se kuulostaa vaihtoehdolta myös, menen Hornbachiin huomenna ja katson, mitä talttia heillä on olemassa.
M-gnus: [citat] Hei, miten ratkaisu toimi, kun harjakatto kohtasi autotallin katon? Ajattelen samaa täällä kotona…