Hei asiantuntijat!
Tilasin kotiin osmo-öljyvahan työtasolleni, joka alkaa olla kulunut, olen ollut täysin varma, että se on massiivista tammea.
Nyt odottaessani toimitusta huomaan, että se ei ehkä olekaan, vaan tammea viilulla tai jotain muuta. Miten minun pitäisi toimia, jos näin on, jotta saisin sen uudistetuksi? Onko joku, joka voi tunnistaa materiaalin tai tietää, miten voisin selvittää sen? Työtaso, jossa näkyy kulunut reuna; mahdollisesti massiivipuuta tai viilua. Keittiön taso, jossa on puinen pinta, mahdollisesti tammiviilua. Tasolla on kuluneita kohtia ja sen vieressä on pesuallas sekä esineitä. Keittiön työtaso pesualtaan vieressä, puumateriaali joka saattaa olla tammea.
 
Voi olla massiivipuuta.
Miltä reuna näyttää siinä kohtaa, jossa hän on upotettu?
Onko muita paikkoja, joissa voi tarkistaa levyn sisäosan?
 
Tämä on se, mitä näkyy tiskipöydän alla. Hyvin vaikeasti kuvattavissa, koska se on hieman sisällä ja siinä on jotain muovista materiaalia, luultavasti silikonia, joten ei näy kovin paljon. Vaikeasti kuvattava alue lavuaarin alla, näkyy metallista materiaalia ja mahdollisesti silikonia. Diskbänken alla näkyvä tila, jossa on muovista materiaalia ja silikonia. Kuva on otettu vaikeasti saavutettavasta kulmasta.
 
Porraa pieni reikä alapuolelta, niin näet luultavasti vähän selvemmin :)
 
  • Tykkään
splenny
  • Laddar…
Hei, jos se on viilu, voiko sen silti piristää kovavahaöljyllä?
 
  • Tykkään
cpalm
  • Laddar…
M Mseli sanoi:
Hei, jos se on viilu, sen voi kai päivittää kovavahaöljyllä kuitenkin?
Vai niin? No silloin ei pitäisi olla ongelma. Luulin, että sitä ei voi hioa, mutta olen varmaan täysin hakoteillä :)
 
S splenny sanoi:
Jasså? Ja då ska det ju inte vara nån fara. Hade för mig att det inte går att slipa men jag är säkert helt ute och cyklar :)
Se riippuu kuinka kovasti/syvästi ajattelit hioa ja kuinka paksu kulutuskerros on, jos se ei ole massiivista.
 
  • Tykkään
splenny
  • Laddar…
Näyttää massiiviselta kun katsot alapuolta, siinä on sama pinta kuin yläpuolella.
 
  • Tykkään
splenny ja 1 muu
  • Laddar…
Tehdäänkö edes tammiviilun työtasoja? Massiivisen tammen sauvoista valmistettu työtaso ei ole kovin kallis, joten kuinka paljon voi säästää tekemällä sen viilusta?
 
Ikea tekee viilulevyjä, mutta ne ovat hiottavia. Silti kannattaa yrittää selvittää, kuten sanotte, viilun paksuus, en ajatellut että se voisi olla niin ohut että sen hioisi läpi yhdellä kerralla. Mutta kyllä se näyttää kuvissa tukevammalta... Ikeassa näkee päästä, että se on viilua.
 
  • Tykkään
16386
  • Laddar…
1 16386 sanoi:
Tehdäänkö edes tammiviiluisia työtasoja? Massiivitammisista paloista valmistettu työtaso ei ole erityisen kallis, joten kuinka paljon voisi säästää tekemällä sen viilusta?
Ikea on sitä mieltä, että ”säästetään puita” :rolleyes:

Meillä on (toistaiseksi) vanha keittiö 50-luvulta, ja ulosvedettävä leikkuulauta oli viilua :seenoevil: Viilu oli täysin kulunut keskeltä 60–70 vuoden leikkaamisen jälkeen. Halkeileva lastulevy näkyi noin 10 cm:n halkaisijaltaan olevalla alueella, mikä tuntui melko epähygieeniseltä. Leikkuulauta on nyt heitetty pois.
 
  • Tykkään
16386
  • Laddar…
Kiitos tiedosta, en ollut tietoinen siitä! En vieläkään oikein ymmärrä pointtia, mutta se on vain minun mielipiteeni.
 
Mielestäni se näyttää vanhanaikaisilta parkettilaudolta lamellipuulla ja takana olevalla estefaneerilla.
 
Muistuttaa erittäin paljon Ikean massiivisia tammilevyjä, jotka olivat olemassa x määrä vuosia sitten.
Ne on yhdistetty näin jos siitä on apua.
Särmikäs puulevy, muistuttaa vanhoja Ikean tammipintoja. Näyttää liimatulta saumakohdalta.
 
Kiitos kaikille! Sitten uskallan ainakin hioa ja käyttää öljyä. Pitää olla varovainen hiomakoneen kanssa :)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.