Hei asiantuntijat!
Tilasin kotiin osmo-öljyvahan työtasolleni, joka alkaa olla kulunut, olen ollut täysin varma, että se on massiivista tammea.
Nyt odottaessani toimitusta huomaan, että se ei ehkä olekaan, vaan tammea viilulla tai jotain muuta. Miten minun pitäisi toimia, jos näin on, jotta saisin sen uudistetuksi? Onko joku, joka voi tunnistaa materiaalin tai tietää, miten voisin selvittää sen?
Tämä on se, mitä näkyy tiskipöydän alla. Hyvin vaikeasti kuvattavissa, koska se on hieman sisällä ja siinä on jotain muovista materiaalia, luultavasti silikonia, joten ei näy kovin paljon.
Tehdäänkö edes tammiviilun työtasoja? Massiivisen tammen sauvoista valmistettu työtaso ei ole kovin kallis, joten kuinka paljon voi säästää tekemällä sen viilusta?
Ikea tekee viilulevyjä, mutta ne ovat hiottavia. Silti kannattaa yrittää selvittää, kuten sanotte, viilun paksuus, en ajatellut että se voisi olla niin ohut että sen hioisi läpi yhdellä kerralla. Mutta kyllä se näyttää kuvissa tukevammalta... Ikeassa näkee päästä, että se on viilua.
Tehdäänkö edes tammiviiluisia työtasoja? Massiivitammisista paloista valmistettu työtaso ei ole erityisen kallis, joten kuinka paljon voisi säästää tekemällä sen viilusta?
Ikea on sitä mieltä, että ”säästetään puita”
Meillä on (toistaiseksi) vanha keittiö 50-luvulta, ja ulosvedettävä leikkuulauta oli viilua Viilu oli täysin kulunut keskeltä 60–70 vuoden leikkaamisen jälkeen. Halkeileva lastulevy näkyi noin 10 cm:n halkaisijaltaan olevalla alueella, mikä tuntui melko epähygieeniseltä. Leikkuulauta on nyt heitetty pois.