Senaste aktiviteten
-
IImkakka svarade i tråden Ett ärende med Bygghemma(om värmpump).Mitt krav är att byta ut utomhusenheten och förlänga garantin. Jag begärde också ersättning för det senaste året då jag har betalat...
-
AMed 25A abbonemang Eon syd kostar bara abbonemang, överföring och energiskatt (alla inkl moms) 1515 kr vilket blir 2,81 kr/ kWh. Lägger...
-
ADet är delvis sant att det är svårstoppat men fler och fler länder börja nu tilldela nät efter vilka värden som skapas och då hamnar...
-
AElbilarna lär inte påverka så mycket men de nya AI datahallarna är värre. Googles planerade hall utanför Sundsvall ska ju dra lika...
-
MInte köpa lördagssnasket på Kotten?
-
MJag var på väg att snaska till det där lite men jag tror jag avstår...
-
MDu menar Fubbick? Nä, det är nog FredrikR eller Alfredo som är närmast att bo i Hudik...
-
MHar du också varit stenad på Restaurang Vad, och fått sambon uppäten av ryggbiffen? Fooken hatar när det händer.
-
AAnneKerstin gillade pacman42s inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Jag återkommer till vad jag skrev tidigare. Det enklaste sättet att få ned elkostnaden för oss konsumenter är att sänka energiskatten...
-
MHuddick?
-
AAnneKerstin gillade Bitterhetsakademins inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Förr fluktuerade inte elpriset i någon större grad utan låg stabilt på en rimlig nivå. Man kan tänka sig olika lösningar till exempel...
-
MVi kan väl inte rå för att du har semester fortfarande?
-
AAnneKerstin gillade Bitterhetsakademins inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Då elen flödar ur landet drivs efterfrågan och därmed priset upp till oskäliga nivåer. Att tillhandahålla billig el till de egna...
-
Llbgu svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Vänsterextrema har väl aldrig brytt sig om människors lika värde. Finns det något land som styrts av vänsterextrema som brytt sig om...
-
Moltaz1 svarade i tråden Luftning av avlopp på taket. Kan man göra något åt lukten?.Ventilen tar in luft,släpper inte ut luft. -
LJag återkommer när jag är i mitt hus med Scan Andersen kaminen. Är 300 km borta i mitt andra hus. Mvh PS kika på mina andra inlägg...
-
AAnneKerstin gillade Conqvists inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Alla varor och tjänster är inte likvärdiga och jämförbara. Jag är personligen en varm förespråkare av marknadskrafter i nästan alla...
-
AHär i se4 som ligger närmast solpanelerna med den snorbilliga elen är priset som högst så vad du får det därifrån begriper inte jag.
-
GK100 svarade i tråden Jordtag till reservkraftsomkopplare.Då har du ju redan erfarenhet kring det som nändes tidigare dvs en rimlig dellast på dessa små enkla verk gör ofta nytta. -
Kattkvinnan svarade i tråden Alla som gillar katter - räck upp en hand!.Solkatter!!! -
MMyckling svarade i tråden Tujahäckar brandfara?.Gick av en händelse förbi ett ställe igår där ett hus brann ned totalt tidigare i vår. Thujahäcken som anslöt till huset var lite svedd...
-
AAnneKerstin gillade atomlabs inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Jag är som person att om ett företag tjänar massor utav pengar så delar mitt företag ut pengar till de anställda istället för att...
-
LDet är inte att slänga skit när man av välgrundad anledning påminner om forumets regler.
-
LKanske påminna om god ton och inte slänga skit på oliktänkade. /Miljöpartist
-
AAnneKerstin gillade Appendixs inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Det är roligt att det är "kolonierna" i norr (Trots att Norrbotten varit svenskt betydligt längre än skåne och bihang) som är en del i...
-
ADyrare och dyrare. Man kan tycka att någonstans borde de ta stopp. Kan tycka att Sverige blir lite U-land där man ska känna att 22...
-
Moltaz1 gillade Isakares inlägg i tråden Luftning av avlopp på taket. Kan man göra något åt lukten?.Vi fick plötsligt lukt, både vi och alla grannar. Mest luktade det vid lugnt väder, tex mulet och disigt. Det visade sig vara kommunens... -
AAnneKerstin gillade atomlabs inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Kontentan är att staten har fått in mer pengar på elhandel än vad man kan göra av med kollat över en period på 15år så vad är då syftet...
-
Ssnickar svarade i tråden Entreprenör grävde vattenledning för grunt..I AMA anläggning i RA hänvisas det till Svenskt vatten P98 och där står det att ledningarna ska läggas frostfritt. Sen beror det på var...