Senaste aktiviteten
-
Ttalonmas svarade i tråden Domstol stoppar lägenhetshus i villaområdet på Blåsut.Bygg en lekplats istället för hus 5. Så synd att man slutat bygga dessa. Antalet kommunala lekplatser har gått från 20k till drygt 10k...
-
Fairlane svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Menar du att kontokort, Swish och bankväxel inte är godkända betalningsmedel? Jag kräver inte någonstans att en kund ska vara kund hos... -
ANej det finns ingen fackmässig reparationsmetod. Men, jag hade om möjligt lyft den övre våden om klistret släpper, dragit skruvarna i...
-
WDet händer lite saker. Men jag tänker vi börjar med "litet men större effekt än man tror": Målade lite doslock och lamputtag i samma...
-
Farstatjej90 svarade i tråden Vatten under fog mellan kakel och klinker.@Svampe har redan svarat dig men ja det är normalt och hur mycket går inte att säga, möjligt att du har en svacka i tätskiktet eller... -
Aalfista svarade i tråden Koppla puckdimmer.Vad är ens frågan?
-
MOch lagringen i den bilden är också billigare då man bara behöver lagra på dygnet och inte på längre tid än så. Om 50% lagring kostar 70...
-
Ffribygg svarade i tråden Kärnvirke till fönster.Nackdelen är ju att TS inte lär sej och inte får en vettig anledning att skaffa hyvel om man gör på ditt sätt @AndersS
-
pacman42 svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Du kan ju hoppas på det. Kvinnan i mitt exempel hade bara en elbil (laddhybrid), men ändå. Jag kan lägga till att hon bodde i SE1. Samma... -
KKlass0n svarade i tråden Måla på puts eller inte.Ingen som har erfarenheter av detta?
-
Tätskiktet sitter under plattorna och fogen är inte tät så det är inget konstigt att det är fuktigt under plattorna, jag gissar att det... -
Fairlane skrattade åt pacman42s inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Sitter man med två elbilar, badtunna, direktverkande el, då drar det snabbt iväg om elpriset blir högt. Edit: kan inte riktigt glömma... -
ADet bruna ser ut att vara kärnved. Ekens kärnved är extremt stark och rötbeständig.
-
FJag har timrat ihop en bastu, hämtade stockar från skogen, blockade och timrade med färskt timmer allt eftersom jag hade tid. Jag fällde...
-
FSåga stockarna på två motstående sidor till den väggtjockleken som du vill ha. Barka de runda sidorna. Stabba dem med 2x2 tums strö...
-
Llbgu svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Jag tycker det är orimligt av dig att kräva att en affärsidkare är kund hos en viss bank eller finansinstitut. Du har väl inget att göra...
-
FFörstahusägare svarade i tråden Mögelpåväxt i krypgrund - eller vad är det?.Tack för svar Claes! Så försöka hålla ner fuktnivåerna är prio 1. Men behöver man även försöka bli av med det som växt på eller kan det...
-
BBollo svarade i tråden Monterat Glaciär 3 fel – finns det någon godkänd reparationsmetod?.Jo alla vet men du vill ej höra det. Men här kommer det. Gör om gör rätt. Lycka till
-
Fairlane svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Jag tror inte det var vare sig statens, bankers eller myndigheters beslut att inte acceptera kontanter. Det var nog butiksägaren. En... -
INär jag byggde mitt uterum var det lite vingligt först då jag inte hade diagonaler i väggarna, men det blev väldigt mycket stabilare när...
-
IJag har en fristående oisolerad bod utan diagonaler. Stående panel och inga skivor. Den har över tid blivit en romb. Så den typen av...
-
FEn helbarkad rundstock av gran eller i nödfall tall. Litet grövre än orginalet så är du på säkra sidan. Välj ett träd som har stått...
-
Ffribygg svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Jag drabbades av nått liknande när jag skulle köpa fika på midsommarafton, ingen skylt om att de inte tog kontanter, ingen möjlighet att...
-
IHål Hålband diagonalt funkar kanon!
-
GGustaf Andersson4 svarade i tråden Vatten under fog mellan kakel och klinker.Ja får kanske göra det.
-
PDen metoden har jag själv varit med och utfört någon gång på 80-talet. Alltså sopsäck, acetylen+syrgas. Toapapper med bensin som stubin...
-
Thursablot gillade pacman42s inlägg i tråden Köpa första robotklipparen. Funderar på Mammotion Luba..Från Mammotion support; -
GGustaf Andersson4 svarade i tråden Vatten under fog mellan kakel och klinker.Okej så det är normalt med fukt under plattorna och så här mycket?