Senaste aktiviteten
-
PFick en leverans med solpaneler, katterna "skyddar" den.
-
Hheimlaga svarade i tråden Ruttet träd på tomten?.Det bruna ser ut att vara kärnved. Ekens kärnved är extremt stark och rötbeständig.
-
SSaelen svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.Jag var på väg att snaska till det där lite men jag tror jag avstår...
-
SSaelen svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.Du menar Fubbick? Nä, det är nog FredrikR eller Alfredo som är närmast att bo i Hudik...
-
Ffribygg svarade i tråden Ruttet träd på tomten?.Det bästa är nog att anlita nån trädkunnig för bedömning och åtgärd på plats, kanske en arborist?
-
Hheimlaga svarade i tråden Tips på ersättningsfjäder till bänkborr.Marknadsföring och skrytsamma ägare. Skall vi börja tala riktiga pelarborrmaskiner så är de vanligaste märkena Solberga, Arboga...
-
TNu är grävjobbet fakturerat och betalt och hamnade ganska precis på offerten, så drygt 40 tkr plus moms, eller drygt 50 inklusive. Två...
-
Hheimlaga svarade i tråden Hur gör man en sånhär bygel?.I orginalutförande är den laminerad av tunna ribbor eller fanerblad som har limmats i lager på lager och spänts fast mot en mall med...
-
TOch medan vi vilar bryter vi lite sten, som det småländska ordspråket lyder. Efter strul med ett hektiskt schema följt av trasiga...
-
Eller udda beteende.😂 Det normala är att acceptera eller avstå. -
JHej! Vi funderar på om trädet vi har på tomten är ruttet. Det är en stor gammal ek. Vi tog bort en av grenarna och den såg ut såhär och...
-
AAndersS svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Eller udda beteende.😂 Det normala är att acceptera eller avstå.
-
GTätskiktet sitter under plattorna och fogen är inte tät så det är inget konstigt att det är fuktigt under plattorna, jag gissar att det...
-
G18V "pump" då. 😉 Utan tank.
-
Fingen som vet?
-
Fairlane svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Eller om man är beredd att faktiskt stjäla varorna eller inte, vilket är vad Heimlaga hotade med. -
FreQa gillade Marlen Eskilssons inlägg i tråden Domstol stoppar lägenhetshus i villaområdet på Blåsut.Det är helt och hållet en resursfråga. VI är en gratis sajt och jag har ju ingen skyskrapa full av journalister, utan det är jag och... -
Hheimlaga svarade i tråden Byte av nockås på gammalt timmerhus.En helbarkad rundstock av gran eller i nödfall tall. Litet grövre än orginalet så är du på säkra sidan. Välj ett träd som har stått...
-
DennisCA svarade i tråden Alla som gillar katter - räck upp en hand!.Fick en leverans med solpaneler, katterna "skyddar" den. -
Sätt en ’öppen’ spis mellan kök o vardagsrummet. -
PTack! Målet har varit enkelhet, om inte annat för att jag inte kan bättre, men förhoppningsvis även en viss proportionalitet som ger...
-
AAbies koreana svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Och 4 år senare uttalar sig USA`s president såhär; "Vid ett tal på Red Rock Resort i Las Vegas den 5 augusti 2026 hånade Donald Trump...
-
AOm jag kommer till en butik som bara vill ha betalt med kontanter, får jag då ta mina varor och gå och hänvisa till att jag vill betala...
-
TTypRätt svarade i tråden Tagit bort kaminrör. Vad gör jag med schaktet?.Sätt en ’öppen’ spis mellan kök o vardagsrummet.

![fQg3YsC[1].mp4](https://static.byggahus.se/attachments/videos/979/979759-7c906217b66c1c7645996a825338a472/poster.jpg)