74 402 läst ·
191 svar
74k läst
191 svar
Tillbaka till rötterna
Jorå så att. Ni som inte orkar scrolla tillbaka tråden kan föreställa er att vardagsrummet sett ut så här
(Nu har jag och flickvännen i detta stadiet redan tagit ner lysrörsarmaturerna)
Furu och tygtapeter.... Murrigt minst sagt
(Nu har jag och flickvännen i detta stadiet redan tagit ner lysrörsarmaturerna)
Furu och tygtapeter.... Murrigt minst sagt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu kanske det är lite fusk men efter lite renoveringslesshet och rätt låg energi att lägga på att stå och måla ett tak på byggställning så togs ett unisont beslut att lägga tid på relation och de man gillar och lägga pengar på målare istället (Tack för ROT pumpningen i år!!!)
Så detta blev resultatet.
Med tanke på att man ser vardagsrummet när man kommer in genom dörren är det verkligen minst sagt enorm skillnad
Så detta blev resultatet.
Med tanke på att man ser vardagsrummet när man kommer in genom dörren är det verkligen minst sagt enorm skillnad
Målarna fick måla 4 lager för att furukvistarna och de tidigare mindre lustiga försöken att lacka/lasera/behandla taken från de tidigare ägarna inte längre skulle slå genom.
Målarna har lagt vad jag uppskattar till 80 timmar på detta. Jag vill inte veta vad det hade tagit mig.
Målarna har lagt vad jag uppskattar till 80 timmar på detta. Jag vill inte veta vad det hade tagit mig.
Ni vet sånna där saker som man påbörjar och aldrig blir klar med
Här är ett sånt:
Idag ser det lite bättre ut. Då jag tog in proffs som bredspacklade (och målade) hela skiten 😁
Så ett stort tack till flickvännen Linnea som sa att det kan vara bra att ta in nån som tar hand om det som man inte gillar, orkar och bara har dåligt samvete över. ❤️
Här är ett sånt:
Logga in
Skapa konto
Idag ser det lite bättre ut. Då jag tog in proffs som bredspacklade (och målade) hela skiten 😁
Logga in
Skapa konto
Så ett stort tack till flickvännen Linnea som sa att det kan vara bra att ta in nån som tar hand om det som man inte gillar, orkar och bara har dåligt samvete över. ❤️
Tanken har slagit mig härhemma också... Spackla tak är inte lätt. Nyfiken fråga: Vad fick du betala för det?Appendix skrev:
Ni vet sånna där saker som man påbörjar och aldrig blir klar med
Här är ett sånt:
[bild]
[bild]
12.000mexitegel skrev:
16 timmar arbetstid plus allt material.
Utöver att jag tycker att det är högt rimligt så skulle säga att med tanke på hur mycket målarn slet och hur nöjd jag är så är det dessutom värt varenda krona.
Samma bolag som gjorde vardagsrummet. En leverantör jag kommer hålla hårt i
Hände lite utomhus i vinter.
Det började med att hästgården köpte granntomten och införlivade den.
Sen kom Jörgen förbi och "jo det är så att vi tänkte göra naturbeteshagar här så du kanske får lite mer ljus...."
"lite"
Före:
Efter:
Man har sparat främst de trevligare lövträden för skugga åt pållarna. Men det är ju 150 träd som fällts på en 6000 kvm så det är "lite" skillnad i hur tomten upplevs.
Det började med att hästgården köpte granntomten och införlivade den.
Sen kom Jörgen förbi och "jo det är så att vi tänkte göra naturbeteshagar här så du kanske får lite mer ljus...."
"lite"
Före:
Logga in
Skapa konto
Efter:
Logga in
Skapa konto
Man har sparat främst de trevligare lövträden för skugga åt pållarna. Men det är ju 150 träd som fällts på en 6000 kvm så det är "lite" skillnad i hur tomten upplevs.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden