I InsidersUnited skrev:
Jag adresserar inte alla återförsäljare av färg, min egen erfarenhet är dock att färg från lågprislador ofta är blaskig, dvs den innehåller för mycket vatten och man kan måla sig blå med lager innan den täcker. Finns dock undantag och dom håller man i minnet.

Finns ju massa märken som är från seriösa leverantörer, i dagligvaruhandeln är detta enormt vanligt.
Det där med blaskig färg från lågprisladorna stämmer inte längre enligt min erfarenhet.
Men stämde garanterat för 10-20 år sedan.

Huddingebo Huddingebo skrev:
Det där med blaskig färg från lågprisladorna stämmer inte längre enligt min erfarenhet.
Men stämde garanterat för 10-20 år sedan.
Många lågprisbutiker har ju dessutom en rikgtigt billig färg och en lite dyrare. Den lite dyrare är ofta inte sämre än en standardfärg ifrån färghandeln, dock med skillnaden att den finns i begränsat antal kulörer.

Hos vår lokala färghandel kunde man något år sendan köpa Jotuns proffsfärg, samma färg som Jotun Lady, men med en tråkigare etikett för ca 40% lägre pris. Detta verkar det dock vara stopp för sen ett bra tag.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
För tillfället går det att jämföra priset i Norge och Sverige och prisskillnaden är oförsvarbar tror absolut på kartell

• Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
S Sune i Blekinge skrev:
För tillfället går det att jämföra priset i Norge och Sverige och prisskillnaden är oförsvarbar tror absolut på kartell
Hur mycket skiljer det på en 10L burk?

En jotun 9l optimal vit på Bauhaus 800 i skillnad mellan Sverige och Norge

• Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
S Sune i Blekinge skrev:
En jotun 9l optimal vit på Bauhaus 800 i skillnad mellan Sverige och Norge
Och priset i respektive land är?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.