Senaste aktiviteten
-
KIdag serverades det schnitzel, pommes och vitlökssmör + grönsallad Mycket gott 👌
-
KFick bli vad kylen erbjöd
-
KGrillat till familjen medans jag får nöja mig med Yoggi & macka ( jvla tarmfickor att krångla)
-
HDet är bra att du har så djupgående nationalekonomiska kunskaper. Kanske en karriär som rådgivare i Venezuela, Argentina eller Turkiet...
-
Aatomlab svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Kontentan är att staten har fått in mer pengar på elhandel än vad man kan göra av med kollat över en period på 15år så vad är då syftet...
-
MStämmer ju inte att Shelly bara fingersr i eget ecosystem! Shelly är ju enda som är helt öppet
-
13th Marine svarade i tråden Wifi till gården?.Yes, har en hel hög axis-kameror ifall andan skulle falla på. -
MMizcak gillade uselesss inlägg i tråden Jämförelse: Plejd, Wiser och Shelly – styrkor och svagheter.Mina 50 öre: - Shelly har också pluggar man sätter i vägguttaget - Wiser och Shelly använder öppna standardprotokoll och är enkla att...
-
13th Marine svarade i tråden Värsta elkopplingen, nya tråden.Vi snackade lite om valet av att bryta nollan här: https://www.byggahus.se/forum/threads/nar-anvands-dvargbrytare-som-bryter-nollan.578669/ -
Ssblixten svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Ja, det kommer underhållas/byggas ut mer om det finns öronmärkta pengar för ändamålet. Kanske det inte sker idag eller i morgon, med det...
-
SFråga försäkringsbolaget om lov innan man parkerar sin bil i sin lada? Nej tack.
-
DdaVinci svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.SvK bränner nog för fullt. Så mycket dom är dimensionerade för. Det du inte berättar är att de rasade in flaskhalsavgiftern när...
-
EElroboten svarade i tråden Jämför elförbrukning."27 456 kWh, villa i Västernorrland, 320 m², 104% mer än genomsnittet ..." En medlem har uppdaterat sin elförbrukning. Jämför din...
-
PPin skrattade åt prototypens inlägg i tråden Obegripliga trådstarter/frågeställningar - hur svårt kan det vara?.Men hur ska man skriva, morsan gick och dog och en vecka senare dog värmepumpen så blev jag kallad till sjukvården samma dag som...
-
Thursablot svarade i tråden Köpa första robotklipparen. Funderar på Mammotion Luba..Jag installerade 2.3.12.11 från apkpure och nu har jag vändningarna igen. Johan Belfrage visar i intervjun att det inte spelar roll hur... -
EElroboten svarade i tråden Jämför elförbrukning."16 000 kWh, villa i Jönköping, 280 m², 19% mer än genomsnittet ..." En medlem har uppdaterat sin elförbrukning. Jämför din elförbrukning
-
DdaVinci svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Dvs du är negativ till export. I konsekvens är du då arg över att staten inte begränsar exporten via svenska hamnar. Som det är nu för...
-
BBitterhetsakademin gillade Tidsvampyrens inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Ett stort problem är politiken, men även SvK. Likt alla myndigheter är det inte de skarpaste knivarna i lådan som jobbar där, merparten...
-
JKör ner en trädgårdsslang i röret som kommer upp ur golvet, spola fullt ett tag, då vet du om det är stopp längre ner.
-
Aatomlab svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Så tjänar bolagen mycket pengar (som idag) så underhålls det lite. Tjänar bolagen massor som går pengarna rakt in och det byggs och...
-
OHej! Jag lägger klinker i badrummet och fogade med en svart fog (LIP fogmassa) på gröna klinker. Trots att jag inte väntade längre än...
-
NSten till uppfart för bil ligger väl på 50-60 mm, min 125a klarar inte en sten på 40 mm, då behöver jag också kapa från två håll.
-
NNog för att Parkside kan vara prisvärt, men känns lite långsökt att tro att vinkelslipen ska vara något extra bra? I stort sett allt är...
-
pacman42 svarade i tråden Tillfälligt ta ned en liten kraftledning?.Jag har liknande problem, jag kommer att montera attefallaren på plats under elledningen. Enklast så. -
VJag bytte fjädrarna själv på min Car-In port. Inte det minsta svårt. När porten är helt öppen/ihopvikt så är fjädrarna i stort sett...
-
JHej! Vi är sugna på att bygga nytt i Västerås och har tittat på några olika hustillverkare. Vi har fastnat för ett par husmodeller hos...