Senaste aktiviteten
-
DKanske off topic rejält men jag hittade ingen annan tråd för detta tips. Tipset innehåller dock ordet "pris" som råkar vara gratis. För...
-
FredrikR svarade i tråden Mellan och i projekt behövs träning, endast bilder inga ord!. -
NNiklasfixaren svarade i tråden Träaltan på stenpir.Kalkstensblock är det
-
Farstatjej90 svarade i tråden Träaltan på stenpir.Är det berg kan du borra, använda ankarmassa och sätta stolpskor rakt ner. Är det grus tror jag du ska gjuta plintar. Båda lösningarna... -
SStaffan-N svarade i tråden Hur ska vi göra med höjdskillnaden på tomten?.Då skulle jag göra slänter så brant och nära mot tomt 6 och 7 som går. Sen får ni kohandla när de börjar anlägga sina trädgårdar...
-
BBitterhetsakademin svarade i tråden Saker som vi glömt bort att de har funnits.Arnold har gjort många vackra illustrationer, bland annat Bra böckers stora verk om folksagor i sju band. Arnold kan väl ibland vara...
-
NHej! Vi funderar på att bygga ett trädäck på denna sten/grus ”pir” vid sommarstugan. Hur fäster man det så att det håller mot vädrets...
-
Farstatjej90 svarade i tråden Ser den här plintgrunden fackmässigt utförd ut?.Det här är ett jobb dom klämt in efter midsommarbordet.... -
Håller med - får du göra hål i väggen och kan du och får sätta saker på utsidan så sikta på en LLVP/split (alla LLVP kan köra AC-läge... -
Llbgu svarade i tråden Bör man byta 43 år gamla avloppsrör av plast?.Det sjuka med s.k teknisk livslängd är att ifall dina föräldrar bytt rören då så hade väl de nya börjat uppnå sin tekniska livslängd nu...
-
Farstatjej90 svarade i tråden Ansluta ac slang genom fasad?.Man kan få en portabel AC för 3000 kr på Bauhaus. Tvådelade kommer dels i färdig lösning där ytterdelen är tänkt att hängas på... -
AA-Man_08 svarade i tråden Var hitta en SDS Chuck till Hilti TE2-M Till vettigt pris..Känns som Chinachuckarna som sälj på amazon är samma som på temu / aliexpress typ som att dom säljs vidare.
-
stinajohansson svarade i tråden Ser den här plintgrunden fackmässigt utförd ut?.Plintarna sitter nog 50-60 cm ner. -
Tteuvo tainio svarade i tråden Ser den här plintgrunden fackmässigt utförd ut?.Hej, Tyvärr saknar nog din entreprenör grundläggande mät kunskaper för att konstruera och bygga en enkel grund, även en duktig kan göra...
-
DdaVinci svarade i tråden Solceller ger bara ström vid låga elpriser.Finns det någon som förstått den?
-
HHamalu svarade i tråden Hur ska vi göra med höjdskillnaden på tomten?.Tomt 6 och 7 är inte sålda så vi vet inte hur de kommer att planeras. Därför vill vi heller inte planera för stödmur, för om typ tomt 6...
-
DdaVinci svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Det är duglighet när det gäller kostnadseffektivisering. Men det är ett okänt begrepp för marxister. Marx arbetsvärdesteori medger...
-
MMaboz svarade i tråden Hitta reservdelar till garageport?.Ser exakt ut som min port, tack! Bara att hoppas det går att få tag i den där rackaren som reservdel.
-
Kapsyl svarade i tråden Saker som vi glömt bort att de har funnits.Dore är lite för dystopisk för min smak. Vad sägs om Hans Arnold. https://images.auctionet.com/uploads/item_4168138_995f28d0a1.jpg... -
"A major Dutch institute for technical research (TNO) has concluded that “the lifetime of PVC sewer pipes will exceed 100 years under... -
FVore det inte bättre att ta upp en ventil i väggen att leda ut luften igenom?
-
FJa, finns massor av lösningar.
-
BBitterhetsakademin svarade i tråden Saker som vi glömt bort att de har funnits.Det ser ut lite grann som kopparstick men det är xylogravyrer alltså trägravyrer gjorda i hårt ändträ av buxbom eller liknande träslag.
-
LLeif i Skåne svarade i tråden Hur hade ni gjort - gjuta platta till uterum.Om du skall ha glaspartier som jag, så placerar man nedre skenan 23 mm under färdigt golv då blir det helt plant från uterummet överkant...
-
HKanske off topic rejält men jag hittade ingen annan tråd för detta tips. Tipset innehåller dock ordet "pris" som råkar vara gratis. För...
-
Xxxargs svarade i tråden Ansluta ac slang genom fasad?.Håller med - får du göra hål i väggen och kan du och får sätta saker på utsidan så sikta på en LLVP/split (alla LLVP kan köra AC-läge...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Jag har frilagt lite mer men det är orimligt att frilägga hela stenen. Det skulle kräva en grop på ett par meters diameter för att komma...
-
BJa, konstigt att vissa män blir så provocerade av att man talar om för dem att det pågår en klimatförändring orsakad av människor, och...