Senaste aktiviteten
-
Ffribygg skrattade åt TypRätts inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Jag tror på carport som extraknäcker som växthus. Jag sätter två likes på att jag har rätt, någon som vågar sig på något annat?
-
KMan vill hitta på allt utom att bygga 3st kärnkraftverk i S4 och 2st i S3
-
KGår att nyttja på ett ganska bra sätt, tänker att man kan då installera en större anläggning på markstativ på sin fritidshusfastighet...
-
KI propositionen står det att det ska vara inom samma elområde. Men behöver inte vara samma elleverantör.
-
Kkarlmb svarade i tråden Home Assistant.Hmm läste din fråga igen nu och motorn jag länkade till är ju bara 2 lägen, öppen -stängd. Du kanske får göra nåt hack i mjukvaran så...
-
TTypRätt svarade i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Jag tror på carport som extraknäcker som växthus. Jag sätter två likes på att jag har rätt, någon som vågar sig på något annat?
-
FSkulle dra fast en grej i skruvstädet, då sprack det ☹️ Jäkla skräp de sålde på Biltema för 30 år sen.
-
HHusMedHistoria gillade pmds inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Här står det mesta om lagfart vid arv...
-
UHar kommit fram att det rinner vatten i toan även när flottör nått sin högsta punkt för att stänga vattnet. Går det att byta ngn...
-
PPin svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Jag inledde med att skriva att mitt resonemang gäller storstäder. Med körning i stadstrafik och någon mil landsväg/motorväg få och då...
-
PPHPersson svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Jag tror tvärs om… jag tror att vissa dagar på året så kan de ladda mer än tillräckligt medans andra dagar kommer dieselbilen vara...
-
WWeimik svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Så är det, och innan någon sådan tvist uppstår anser jag att man rimligen kan anse att personen som har lagfart är ägaren.
-
PPin svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.I den stad jag befinner mig nu måste taxi förbokas utom vardagar dagtid. Helger och nätter kommer taxi från närmaste större stad 6 mil bort.
-
HHusMedHistoria svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Jag tror inte att det stämmer. Om man är ensam dödsbodelägare så behöver man bara skicka in bouppteckningen när man söker lagfart. Om...
-
SSnikholt svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Jo tjena 🙂
-
Nyfniken svarade i tråden Är det någon som har en Cylinda FT46 tvättmaskin?."toppklass enligt modern standard" är väl sämre än en hyfsad maskin 2006? 🤔 -
PI glesbygd finns det inte taxi längre, utan det är ett stadsfenomen, plus färdtjänst. Och i de riktiga småstadssituationerna finns det...
-
Vad beträffar hängränna är det väl egentligen inte ett absolut måste på takkupan i och med att vattnet ändå torde rinna ned i de... -
FHelt enig. fsn,s bristande förmåga att uttrycka sig begripligt, är en tydlig indikation på vår uppfattning. Hans omogna, aggressiva...
-
DPergolan kunde tyvärr max fås med 4 meters djup. Behövde därför förlänga husreglarna en aning för att pergolan skulle nå ut över...
-
DNu är vi äntligen klara med vårt "sommarprojekt" och dags för redovisning med en massa bilder. Det är egentligen två projekt som...
-
ZZodde svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Kopplingen var att är du helkund med personlig bankman får du rabatter/erbjudanden som vanlige Svensson med 3 banker aldrig får…
-
MBytt alla stavarna på trappstegen till husvagnen. Får räcka för idag, det är trots allt midsommardagen.
-
mexitegel gillade Demmpas inlägg i tråden Förvaringssystem, Elfa, Ikea Boaxel, Jula Hard Head, Biltema?.T.ex gardinstänger som sitter "löst" i fästen som är fastskruvade i väggen är INTE fastighetstillbehör utan det är lösöre, detta även om...