1 506 läst · 11 svar
2k läst
11 svar
Hur ofta måla om huset?
På konsumentens sida
· 3 294 inlägg
För att ta reda på om det är dags att måla om husets fasad behöver du bland annat veta när fasaden senast målades om och vilken färgtyp som använts. Vi talade med två experter för att få reda på hur ofta en fasad behöver målas om.
Du kan läsa artikeln här: Hur ofta måla om huset?
Du kan läsa artikeln här: Hur ofta måla om huset?
Fanns väll en period när färger var bra med mycket gift osv.Tomture61 skrev:
Sen blev det en period när allt såbt togs bort och färgerna blev sämre.
Nu kanske förhoppningsvis blir böttre igen för jag ska måla om huset efter panelbyte helt nytt så hoppas det håller
Jag valde demidekk clean tech, vet inte vad det är nå vattenbaserat var inte dyrast iaf men glansigare än dom dyrare.
Ingen aning, har bara bott i mitt putsade hus i 2,5 år. 🙂 Minns inte vad förra ägaren sade när han målade sist. Men ja, det var längesen i alla fall. Antagligen mer än 10 år sedan och det ser fortfarande bra ut.A ajn82 skrev:
Vårat hus är byggt 1998 och kan inte tänka mig att det har målats om sedan dess. Tänkte det var dags, inte för att det ser dåligt ut men för att det har gått så lång tid. Tog hit några stycken målare som alla sa att det inte behövdes målas om på flera år. Litar väl på dem (de hade ju kunnat säga att det absolut behöver målas om de ville tjäna "lätta pengar") så det kan uppenbarligen hålla betydligt längre.
Klicka här för att svara