Senaste aktiviteten
-
PPHPersson svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Jag tror tvärs om… jag tror att vissa dagar på året så kan de ladda mer än tillräckligt medans andra dagar kommer dieselbilen vara...
-
WWeimik svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Så är det, och innan någon sådan tvist uppstår anser jag att man rimligen kan anse att personen som har lagfart är ägaren.
-
PPin svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.I den stad jag befinner mig nu måste taxi förbokas utom vardagar dagtid. Helger och nätter kommer taxi från närmaste större stad 6 mil bort.
-
HHusMedHistoria svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Jag tror inte att det stämmer. Om man är ensam dödsbodelägare så behöver man bara skicka in bouppteckningen när man söker lagfart. Om...
-
SSnikholt svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Jo tjena 🙂
-
Nyfniken svarade i tråden Är det någon som har en Cylinda FT46 tvättmaskin?."toppklass enligt modern standard" är väl sämre än en hyfsad maskin 2006? 🤔 -
PI glesbygd finns det inte taxi längre, utan det är ett stadsfenomen, plus färdtjänst. Och i de riktiga småstadssituationerna finns det...
-
Vad beträffar hängränna är det väl egentligen inte ett absolut måste på takkupan i och med att vattnet ändå torde rinna ned i de... -
FHelt enig. fsn,s bristande förmåga att uttrycka sig begripligt, är en tydlig indikation på vår uppfattning. Hans omogna, aggressiva...
-
DPergolan kunde tyvärr max fås med 4 meters djup. Behövde därför förlänga husreglarna en aning för att pergolan skulle nå ut över...
-
DNu är vi äntligen klara med vårt "sommarprojekt" och dags för redovisning med en massa bilder. Det är egentligen två projekt som...
-
ZZodde svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Kopplingen var att är du helkund med personlig bankman får du rabatter/erbjudanden som vanlige Svensson med 3 banker aldrig får…
-
MBytt alla stavarna på trappstegen till husvagnen. Får räcka för idag, det är trots allt midsommardagen.
-
mexitegel gillade Demmpas inlägg i tråden Förvaringssystem, Elfa, Ikea Boaxel, Jula Hard Head, Biltema?.T.ex gardinstänger som sitter "löst" i fästen som är fastskruvade i väggen är INTE fastighetstillbehör utan det är lösöre, detta även om... -
Düsseldorff svarade i tråden Förvaringssystem, Elfa, Ikea Boaxel, Jula Hard Head, Biltema?.Elfa är helt överlägset. Köp en gång, det håller i 100 år. Resten är skit i jämförelse. -
MDet verkar som att de sökte officialservitut redan för 2 år sedan innan tingsrättsprocessen satte igång. De fick snabbt nej då...
-
Demmpa svarade i tråden Förvaringssystem, Elfa, Ikea Boaxel, Jula Hard Head, Biltema?.T.ex gardinstänger som sitter "löst" i fästen som är fastskruvade i väggen är INTE fastighetstillbehör utan det är lösöre, detta även om... -
AAnders_Nilsson svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.FRAMSTEG! Min Bosch GBH2-28D krossar! Visserligen bara 10 mm men ändå. Nytt MEEC borr från Jula. Fortsättning följer, kanske slipper...
-
FFestlund svarade i tråden Går det att installera utluft från köksfläkt här tror ni?.Finns även dessa att komplettera med kolfilter som bara behöver 28cm skåp. https://www.elon.se/elvita-csf2620x-117734
-
Pptk svarade i tråden Utbyggnad pumphus.Eftersom huset står på plintar tänkte jag köra på samma lösning. Vad är nackdelen med markskruven, Stavrex tex? Såg framför mig bli klar...
-
FFestlund gillade g.krafts inlägg i tråden Går det att installera utluft från köksfläkt här tror ni?.Det är mycket vanligt att man inte får installera tryckande köksfläkt, risken för matos hos grannar är överhängande. Bör finnas mängder...
-
FFestlund gillade BirgitSs inlägg i tråden Går det att installera utluft från köksfläkt här tror ni?.Så problemet är inte att hitta en kolfilterfläkt med rätt mått utan hitta ett köksskåp med rätt mått. Det går att modifiera köksskåp...
-
FFestlund gillade AndersSs inlägg i tråden Går det att installera utluft från köksfläkt här tror ni?.Man kan få behöva justera och bygga om skåpet, men inget konstigt att göra.
-
FFestlund gillade BirgitSs inlägg i tråden Går det att installera utluft från köksfläkt här tror ni?.Vad är det för mått på en kolfilterfläkt som gör att de vanliga på marknaden inte fungerar? Det är ingen här som vet vad...
-
Kkarlmb svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Det kom upp i nåt rättsfall