Senaste aktiviteten
-
kashieda gillade AndersSs inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Läs inte allt så bokstavligt, trots att det är en juridisk trådfråga. Vi som hanterar det i skogarna och i praktiken har inga problem... -
PKommer ni att ha ett sånt där 5-liters fat?
-
Xxxargs svarade i tråden Hjälp! Varför vill inte pumpen pumpa upp vatten ur brunnen?.Om vattnet blir kvar så har du en backventil. där du fått ihop det tätt igen och fyllt upp allt med vatten så är ett trix när du...
-
JJohan Sahlin gillade Cecilia Thibblins inlägg i tråden Hur ska jag tänka när jag bygger min Pergola?.Nu har jag jobbat på i några dagar! Nästan klart. Blev ett altantak ändå - så nöjd 😃
-
PPHPersson svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Kollar man på privatleasing så ser man snabbt att en elbil vid normal körning är dyrare än motsvarande fossilbil. De som gör de...
-
kashieda svarade i tråden Växterna som förbjuds 15 maj.De har haft olika namn, men det brukar väl bara vara ett kanoniskt namn åt gången? -
kashieda gillade b8qs inlägg i tråden Kartläggning: I Solna går 41 procent av inkomsten till bolånet.De har väl så låga bostadspriser i Malå att man knappt behöver ta bolån utan kan köpa huset kontant. För det var ju bara bolånekostnader... -
KKråkson svarade i tråden Parkeringsbot fel zon, kan man vinna ??.Jag får 7 sökträffar när jag anger datum-intervall från 2024-12-01 till dagens datum och inget sökord i hovrätten över Skåne och...
-
JHej och välkommen till forumet! Jag tror inte det blir snyggt med en pergola på det där huset, sätt upp ett enkelt solsegel om du önskar...
-
LJag tycker du ska göra en lönndörr, jag kan använda den för att hitta ut själv.
-
Aanna_kristina svarade i tråden Hjälp! Varför vill inte pumpen pumpa upp vatten ur brunnen?.hmm-som sagt just den som ligger där satt inte på i slutet på slangen i botten på brunnen, förra sommaren-och då funkade det fint att...
-
Mikael_L svarade i tråden Den stora öltråden!.Kommer ni att ha ett sånt där 5-liters fat? -
svesse84 svarade i tråden Är det vanligt att använda Z/ baspanel stående.Föräldrarna hus byggt 1963 har stående z-panel som är sedan kåken byggdes. Dom köpte huset 1986, det var då brunlaserat och hade nog... -
SJag tycker du ska göra en lönndörr, jag kan använda den för att hitta ut själv.
-
Llop3r svarade i tråden Golvläggaren flisar klinker.Jag skulle nog acceptera det, inget man kommer tänka på sen endå, tacksamma plattor för att dölja små skavanker
-
Farstatjej90 svarade i tråden Bygga boulebana - vilket grus?.Rekommenderar det som kallas "flis 0-4"! -
Ssmurfen69 svarade i tråden Förbereda kylrör på vind.Fast det är ju inte kopparrör i borrhålet?
-
Farstatjej90 svarade i tråden Golvläggaren flisar klinker.Är det du eller plattsättaren som köpt plattorna? -
THej! Vi har väldigt mycket spindlar i det område jag bor i. Det är så mycket spindelväv att vi inte behöver smycka ut huset till...
-
Xxxargs svarade i tråden Hjälp! Varför vill inte pumpen pumpa upp vatten ur brunnen?.Då borde det klara sig - det viktiga är att få kopplingen lufttät - med tanke på tefontejp, halvt sönderdragna plastkronmuttrar...
-
TTedM svarade i tråden Hjälp! Varför vill inte pumpen pumpa upp vatten ur brunnen?.Varför ligger backventilen på golvet till höger? Hoppas det är en reserv, annars kan du mycket väl ha problemet där. Om vattnet du...
-
HHåbbe01 svarade i tråden Hjälp! Varför vill inte pumpen pumpa upp vatten ur brunnen?.Varför frågar du om du kopplat rätt då?
-
KKråkson svarade i tråden Parkeringsbot fel zon, kan man vinna ??.Tack, jag har läst artikeln – men jag hittar inte själva målnumret till hovrättsdomen i den eller i andra öppna källor. Lite förvånande...
-
Aanna_kristina svarade i tråden Hjälp! Varför vill inte pumpen pumpa upp vatten ur brunnen?.det verkar som mitt svar på ditt inlägg försvann lite mystiskt.. I alla fall höjdnivåskillnaden är gissningsvis 3 max 5 meter. Ok det...
-
D”Det skulle visa sig vara en korrekt analys. På måndagen kom hovrättens beslut: Den övre instansen slår fast att det relevanta är vilket...
-
Lindstrumpen svarade i tråden 1970-talsplåthuset från Junga.Skriv till mig på Messenger istället. Hopplöst att skriva här. Andreas Hill i Örebro 😁 -
tveksamt svarade i tråden Vad har ni gjort med era hus idag?.Målat vägg, byggt ställning, bytt vindskivor, lagt om tak, satt upp hängränna, fulkopplat lite el och fixat ett stopp i avloppet. Men...