Vi håller på att iordningställa en del av tomten som har varit vildvuxen och orörd sedan huset blev färdigt för tre år sedan. Dels blir det gräsmatta och lite trädgårdsgångar, men jag tänkte anlägga en boulebana där också. Då blir det lite mindre gräs att klippa och kanske kan vara kul att ha.
Här är före-bild från i våras.
Sen dess har jag schaktat av lite jord, lagt en markduk oc ha fyllt upp med lite 0-16 på det.
Sen lagt ut byggtimmer som jag borrat hål i och bankat ner armeringsjärn i.
Sen ska det fyllas på med nått grus som passar boulespel. Nån som har tips på vilket grus?
Här är före-bild från i våras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen dess har jag schaktat av lite jord, lagt en markduk oc ha fyllt upp med lite 0-16 på det.
Sen lagt ut byggtimmer som jag borrat hål i och bankat ner armeringsjärn i.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sen ska det fyllas på med nått grus som passar boulespel. Nån som har tips på vilket grus?
nu bor jag i boule landet nummer 1 haha och jag vart förvånad när vi först flytta ner att boule spelas på alla sorters grus och att det oftast inte finns en boulebana det är byns parkeringsplats eller torg som stora turneringar spelas på ofta är det inte ens plant i bland med ganska kraftig lutning inte riktigt som svensk man tror att det ska vara
Jag byggde boulebana hemma för kanske 10 år sen och sökte runt väldigt mycket då för instruktioner men det stod olika överallt vilket var förvirrande men har nu insett att allt är tycke och smak. Det finns inga rätt eller fel.
Vi lade i alla fall makadam i botten för lite dränering, sen 0-18 och vattna-padda-vattna-padda i omgångar för att få det hårt och jämnt. Blev lite för mycket större stenar som syntes så vi krattade lite för att luckra upp översta lagren och blandade ut med typ 0-4 och vattnade och paddade igen. Sen toppade vi med flis.
Sen paddar vi typ varje vår och ibland saltar vi lite för att med förhoppning att det ska binda damm och göra det lite mer kompakt.
Vi lade i alla fall makadam i botten för lite dränering, sen 0-18 och vattna-padda-vattna-padda i omgångar för att få det hårt och jämnt. Blev lite för mycket större stenar som syntes så vi krattade lite för att luckra upp översta lagren och blandade ut med typ 0-4 och vattnade och paddade igen. Sen toppade vi med flis.
Sen paddar vi typ varje vår och ibland saltar vi lite för att med förhoppning att det ska binda damm och göra det lite mer kompakt.
Klicka här för att svara