Hej!
Vi har väldigt mycket spindlar i det område jag bor i. Det är så mycket spindelväv att vi inte behöver smycka ut huset till Halloween... Jag har testat med ett par olika hårda borstar och jag har även kört med högtryckstvätt. Högtryckstvätten tar väl bort en del, men inte allt. Spindelväven klistrar sig fast mot fasaden när man använder högtryck.

Det kanske inte finns någon enkel lösning, utan man kanske måste på med vanlig skurborste och vatten?

Har ni några bra knep eller tips på någon utrustning som kan göra det lättare?

• Gilla
TimAllenJr
  • Laddar…
Jag kör bara en vanlig sopborste. Fungerar inte det?
Du får kanske sopa av lite mer regelbundet om det är ett problem.

Appendix Appendix skrev:
Jag kör bara en vanlig sopborste. Fungerar inte det?
Du får kanske sopa av lite mer regelbundet om det är ett problem.
Tycker inte sopborsten förslår... blir hälften kvar ändå. Åtminstone med de borstar jag har. Skulle vilja få bort det helt. Har funderat på dammsugare, men då fastnar väl skiten i röret så det blir stopp :P

E Eazy1 skrev:
Tycker inte sopborsten förslår... blir hälften kvar ändå. Åtminstone med de borstar jag har. Skulle vilja få bort det helt. Har funderat på dammsugare, men då fastnar väl skiten i röret så det blir stopp :p
Vad har du för spindlar egentligen :surprised:

Strunta i tvätten, ta en vanlig piasavaborste och torrborsta bort det. Släck fasadbelysningen om du har sådan, spindelskit äter sig tyvärr fast i vissa fasader(y)

Appendix Appendix skrev:
Vad har du för spindlar egentligen :surprised:
sortens spindlar som spinner nät som fastnar på fasaden när man försöker borsta bort det.

Beställde spindelsanering av ett lokalt företag och de har varit och sprutat här idag. Det ska hjälpa upp till ett år. Det blir att ställa sig på stege med en torr skurborste tror jag. Man får dålig kraft med sopborste när man ska ta högt uppe.

Frågade du vad för medel de sprutade ?

I InsidersUnited skrev:
Nej jag glömde göra det. Tror inte de skulle tala om det om jag frågade ändå... Säkert en yrkeshemlighet :P
Funkar det med vad de sprutade med ska jag beställa det igen till våren så slipper man spindlarna helt. Behandlingen de gjorde ska hålla i ett år enligt dem.

• Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Vi har använt oss av denna firma: https://www.spindelsanering.com/ med mycket bra resultat. Finns även andra om du googlar på spindelsanering.

Vi använde spindelsanerarna.se efter att använt tidigare nämnda firma men vi var ej nöjda med resultatet.

Däremot Spindelsanerarna.se både tvättade rent och sanerade mot spindlar och medlet var biologiskt nedbrytbart samt godkänt av Jordbruksverket. Vet inte hur vi skulle klara oss som bor nära skog och vatten !

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.