Senaste aktiviteten
-
Ffalmark svarade i tråden Bygger altan. Håller detta?.ET-T förhindrar inte att virke krymper... och sen är det noll friktion.
-
DDilato förvånades av mitthusbergbys inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Den här länken finns i det cierade inlägget...
-
FForzzzz svarade i tråden Vad kopplas in på B?.Agreed på den, men nu eftersom jag inte tänkte använda X ändå så har jag inte ens reflekterat över det då det inte var av betydelse...
-
Stefan Bengtsson svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Ser inte ut som nån sänkning alls. Snarare höjning. -
MLåter som ni har det vi brukar kalla för "knaprare". 😊 Det är larverna av en skalbagge som heter "Blåhjon" (har ni sett några avlånga...
-
DDilato svarade i tråden Vad kopplas in på B?.Hos mig sitter det i ryggmärgen att alltid mäta allting, alltid.
-
Mmitthusbergby svarade i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Den här länken finns i det cierade inlägget...
-
DBorde väl vara bättre att umdersöka varför den mäter fel och åtgärda det. Den är knappast kotrekt när den är avsedd föt anslutning 230 V...
-
Llbgu svarade i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Ja det är ju på den nivån det är. Handlar det om vuxna med barnasinnet kvar så säger jag inget. Men ska man betala för en...
-
BBästerortarn svarade i tråden Invasiv växt, men vilken?.Nej, du har förstås rätt i att jag inte vet det. Skulle nöjt mig med att kalla det ogräs och inte invasivt innan jag vet. Absolut, det...
-
Ffalmark svarade i tråden Bygger altan. Håller detta?.Friktion förutsätter att virket INTE krymper. Och det kommer det att göra.
-
Johan Gunverth svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Eller kontakta en trädflyttarfirma i dina trakter. De lär ha direktkontakt med både beställare, odlare och arborister. I Göteborg har vi... -
DDilato svarade i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Vad säger den mer specifikt om just det?
-
HHåkan Persson3468 svarade i tråden Är detta acceptabelt utförd tapetsering?.Har nu kollat mer noggrant och det är helt undermåligt utfört. Snett, ojämnt skurna kanter, dålig passning, glipor samt åverkan på...
-
DSka mäta upp den senare ikväll så ser vi, inte ens reflekterat över det. Återkommer med svar efter för sakens skull.
-
DDilato svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Det som behöver göras är väl att byta ut (eller separatmata med något som sänker spänningen till) transformatorn som strömförsörjer...
-
MIntressanta skyltar man stöter på ibland i butikerna.
-
LLars3344 svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Hade 1.65 och fick 3.5%, de sänkte alltså 0.09 till 3.5%.
-
DDublin svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Jag har sett kastanj planteras i Stockholm nyligen, det kanske går att få tag i någon parkförvaltning och fråga var de köper sina träd?
-
MLantmäteriet tycker att Micaels snopp(ö) är för liten...
-
DDanielSt81 svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Vilka nischbanker menar du då gällande bolån? Jag tror det beror mycket på förutsättningar man har. För våran del så finns det inte en...
-
Eelmont svarade i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Syltrygg förekommer nog i hela landet men det är inte så speciellt vanligt. Och jag tror att bruket av syltrygg är i en neråtgående trend.
-
GK100 svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Borde väl vara bättre att umdersöka varför den mäter fel och åtgärda det. Den är knappast kotrekt när den är avsedd föt anslutning 230 V... -
DDilato svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Det hjälper väl inte, den stänger ju bara av vid överspänning och det gör ju maskinen redan av sig själv.
-
Aok. tack
-
RRisarvaren gillade Supermyras inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Den lagtext om Allemansrättt mm som det kan hittas och kan förstå finns i : Miljöbalken 7 kap. Skydd av områden Allemansrätt mm 1§...
-
RRisarvaren gillade Intets inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Släktingen kanske är den blivande skogsägaren och passar på att vara lite proaktiv i väntar på den nuvarandes frånfälle.
-
Mmitthusbergby svarade i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Skogsvårdslagen, som det citerats till i tidigare inlägg, säger något annat.
-
VVistaking svarade i tråden Köpa solcellsanläggning "löst"?.Hade du svårt att hitta elektriker som ville koppla in dem? Går i samma tankar själv att köpa paneler och sätta upp själv.