Tagg: ventilation
Här samlar vi allt om ventilation.
Andra taggar som innehåller ordet ventilation är: ventilationsrör, ventilationskanal, frånluftsventilation, självdragsventilation, ventilationsgaller, ventilationssystem, centralventilation, mekanisk-ventilation, köksventilation, badrumsventilation
-
A
Hur löser man ventilation till bastu i källare
Hej Ska bygga en bastu i källaren och har en fråga om ventilation. Se min enkla skiss där jag markerat i blått där luft kommer in under en... -
G
Ventilation i toaletten
Funderar på att göra en toalett i en klädkammare mitt i huset. Fastnar över ventilationen, kan man dra ner den i krypgrunden och sedan ut? Vatten... -
V
Går det att koppla en spisfläkt till ventilationen i badrummet?
Jag har köpt en lägenhet i en fastighet byggd i början av 1910-talet. Fastigheten totalrenoverades kring år 2000 då planlösningar gjordes om, hiss... -
M
Fuktigt inomhusklimat i villa från 1970
Hej, Behöver hjälp med ventilationen i vårt hus som är bristande med hög luftfuktighet. Torrvaror i köket blir snabbt mjukt och fuktigt, samt... -
M
Gammal standard ventilations rör 130mm
Tjena! Verkar som att jag har köpt ett hus med gammal standard på ventilationen. Som det verkar nu så är spirorören 130mm och jag har letat över... -
N
Är det asbetsrör, eternit? Om jag tar bort det, hur kan jag täta?
Hej! Vi bor i ett radhus som är byggt på 1940-talet, nu vill vi göra om vinden till ett förråd och sätta in en ny vindstrappa. Givetvis så går det... -
K
Fråga om isoleringstjocklek på vinden
Jag har ventilation på kalvinden och jag sa från början till företaget att de skulle lägga 100 mm isolering. Nu har de tagit med 70 mm(Rockwool... -
N
behöver jag ventilation i ett kallförråd?
Frågan är lite luddig - men så här ligger det till: för ett par år sedan byggde jag ett kallförråd i trädgården på ca 7x3 m med pulpettak (2,3 m... -
R
läcka på vinden vad ska man göra?
Hej! Behöver lite hjälp och råd. Jag köpte huset för ungefär tre år sen. Idag såg jag några fuktfläckar i taket (bild 2), och när jag gick upp på... -
Hur gör man med tilluft/frånluft här?
Hej! Vi ska bygga igen vår atriumgård, vi bor i enplansradhus och har en innertakhöjd på 2,4 meter. Takhöjden inne på den nya tillbyggnaden blir...