Jag håller på att dra ventilation från köksfläkt till murstock. Det är dels en köksfläktsslang, men också en färdigisolerad imkanal. (https://ventilation.se/sv/products/isolerad-imkanal-4m-ei-15/1693)
Jag tycker det är svårt att trä på slangarna på stosarna. Särskilt den isolerade imkanalen är lurig. Där är det en tunn slang av typen spiral/aluminium som känns väldigt skör. Dessutom är det isolering och en ytterslang som trilskas och är i vägen.
Finns det något generalknep eller bra teknik att ta till för att trä på slangarna enkelt och utan att riskera att förstöra dem?
Bifogar en bild där ena änden på den färdigisolerade imkanalen och stosen mot murstock syns.
Ventilation, imkanal, stos, nippel, flexslang, spiralslang
Jag tycker det är svårt att trä på slangarna på stosarna. Särskilt den isolerade imkanalen är lurig. Där är det en tunn slang av typen spiral/aluminium som känns väldigt skör. Dessutom är det isolering och en ytterslang som trilskas och är i vägen.
Finns det något generalknep eller bra teknik att ta till för att trä på slangarna enkelt och utan att riskera att förstöra dem?
Bifogar en bild där ena änden på den färdigisolerade imkanalen och stosen mot murstock syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Varit lättare att använda muff att trä på slangenS Sam_u_El skrev:Jag håller på att dra ventilation från köksfläkt till murstock. Det är dels en köksfläktsslang, men också en färdigisolerad imkanal. ([länk])
[bild]
https://ventilation.se/sv/products/muff-vf-160
Klicka här för att svara