Tagg: ventilation
Här samlar vi allt om ventilation.
Andra taggar som innehåller ordet ventilation är: ventilationsrör, ventilationskanal, frånluftsventilation, självdragsventilation, ventilationsgaller, ventilationssystem, centralventilation, mekanisk-ventilation, köksventilation, badrumsventilation
-
Ventilation i sovrum utan ytterväggar
Hej! Jag kommer efter renovering att ha ett sovrum som saknar ytterväggar. Huset är ett radhus med platt papptak från 76. Sovrummet kommer att få... -
V
ventilation av bastu i källar
Hej! Huset vi köpte några år sen har en bastu. Min fru gillar inte den, jag tycker att den är sådär. Jag har läst en del och hittat två problem... -
Kondensator RDAA FTX-ventilation
Hej I mitt gamla FTX RDAA 1-4-0-1 har inluftsfläkten stannat helt och frånluftsfläkten verkar gå väldigt långsamt då det knappt är något drag i... -
L
Mögel på fönster, förkylningssymptom?
Hej, Behöver kloka råd från forumet. Efter 3 vintrar med hosta och förkylningssymptom har det nu slagit mig att det hela kanske beror på mögel... -
J
Ventilation radhus från 1961
Mitt hus har genomgått olika uppvärmningssystem där fjärrvärme numera är aktuellt. Jag tror det eldades med en oljepanna från början, men är inte... -
J
Vilken ventil passar?
Hej! Detta har funnits i alla dessa snart år vi har bott här. På utsidan sitter en ventilationsgaller, så tydligen ska det sitta en ventil där... -
B
Ska jag ändra ventilationen?
Vårt hus är byggt på 60-talet. Ursprungligen med oljepanna och tre frånluftskanaler från tvättstuga, förråd och badrum som går ut i murstocken. Vi... -
H
Räcker det att ventilera ut genom väggen? Mögel?
Tjena. Vår oisolerade garagebyggnad innehåller ett "hobbyrum" (med enklare isolering & "självdrag") där det hållits ca 10 grader på vintern i 20... -
A
Hur hantera frånluft i kök?
Vi håller just nu på att renovera köket i vårt hus från 1975. Huset har i dagsläget självdrag med Pax-fläktar i badrummen. Eftersom allt i köket... -
Söker info för ventilation till vattenburna,- och elradiatorer
Tycker det borde vara lönsamt att installera fläktar under några element för att få cirkulation på varmluften. Finns det någon som har erfarenhet...