Tagg: värme
Här samlar vi allt om värme.
Andra taggar som innehåller ordet värme är: golvvärme, värmepump, luftvärmepump, bergvärme, värmesystem, bergvärmepump, fjärrvärme, vattenburen-golvvärme, frånluftsvärmepump, luft-vatten-värmepump
-
T
Byta ut en äldre böjd radiator till nyare för mer värme?
I ena rummet så finns denna specialkonstruerad radiator. Den är böjd längst med burspråket och är en ”äldre variant” av radiator vad jag förstår... -
B
Värmepump värmer dåligt/Dåligt cirkulation mellan våningsplan
Hej, Jag behöver hjälp att förstå ett värme- och ventilationsproblem i mitt radhus och försöker därför beskriva förutsättningarna så tydligt som... -
B
Värmeförflyttning/lock i trappa
Hej, Jag behöver hjälp att förstå ett värme- och ventilationsproblem i mitt radhus och försöker därför beskriva förutsättningarna så tydligt som... -
H
Ettrörs- eller tvårörssystem för värmen
Hej Jag undrar om detta är ett ettrörskoppel eller ett tvårörskoppel. Det vill säga är det ett ettrörssystem eller tvårörssystem vi har? -
A
Tankevurpa värme i nybygge
Körde dieselkanonen en heldag inne i mitt vädertäta fritidshusbygge (hård träfiberskiva på fasad och Siga diffusionsöppen vindduk, luftspalt... -
J
Besparingar med behovsstyrd ventilation i bostadshus?
Jag sitter och undersöker möjligheter att minska el- och uppvärmningsskostnader i vår BRF och har i.o.m. försökt läsa på om behovsstyrd... -
Daikin altherma ingen värme i elementen
Hej Har sedan i höstas en ny luftvattenvärme pump installerad en daikin altherma. Den verkar fungera bra och elementen har varit varma men nu när... -
A
Värmeflyttare kall luft
Hej! Någon som vet om det finns någon annan värmeflyttare än airmove som flyttar kall luft till varmare rum? I alla beskrivningar jag läst står... -
Varför blir inte huset varmare än 17-18 grader?
Vi bor i en enplansvilla från -76 med relativt moderna 3-glasfönster (Typ 2010). Ingen källare, ingen övervåning och 2,40 i takhöjd. Uppvärmningen... -
Hur höja värme? Element. Termostat.
Hej :) vad kan jag vrida på (se bild) för att få upp värmen i elementet?