Hej.
Tänkte kolla om någon har ett tips på varför vår diskmaskin inte värmer längre?
Jag har givetvis gjort rent inuti, bytt värmaren till en ny (fast den gamla har samma ohm som den nya), bytt termostaten. Sedan vet jag inte vad jag skall kolla...kanske kretskortet?
Tänkte kolla om någon har ett tips på varför vår diskmaskin inte värmer längre?
Jag har givetvis gjort rent inuti, bytt värmaren till en ny (fast den gamla har samma ohm som den nya), bytt termostaten. Sedan vet jag inte vad jag skall kolla...kanske kretskortet?
Hur gammal är den?M marve26 skrev:
Dax att köpa ny
kretskortsfel är hur vanligt som hellst
beroende på vilken motor du har kan den ha tacho vilket kan påverka dock inte jättevanligt, sätter då felkod i50
beroende på vr du köpt denna så har du olika garantier , på "rätt" ställe 5-år.
nästa 100% att dessa får allvarliga fel när det gått 5-år och några dagar...
beroende på vilken motor du har kan den ha tacho vilket kan påverka dock inte jättevanligt, sätter då felkod i50
beroende på vr du köpt denna så har du olika garantier , på "rätt" ställe 5-år.
nästa 100% att dessa får allvarliga fel när det gått 5-år och några dagar...
Jag kollade på Kallboda men det var en del kommentarer om att det inte blev torrt, så jag köpte en ny Bosch 6. Får se om den funkar bra, men det var vad som fanns på lager på Power.
Ja, jag får kolla kretskortet, om det är det kanske jag byter det och har maskinen som reserv, annars åker den till tippen nästa vecka.
Tack för tipsen!
Ja, jag får kolla kretskortet, om det är det kanske jag byter det och har maskinen som reserv, annars åker den till tippen nästa vecka.
Tack för tipsen!
det är samma maskinM marve26 skrev:Jag kollade på Kallboda men det var en del kommentarer om att det inte blev torrt, så jag köpte en ny Bosch 6. Får se om den funkar bra, men det var vad som fanns på lager på Power.
Tack för tipsen!
men kallboda har bättre garantier
torr disk är ju en upplevelse av brukaren och skiljer normalt sätt mycket litet mellan maskinerM marve26 skrev:
plast är ju svårt att torka, stengods lätt
all tork idag utgår från sista sköljvattnets temperatur, vissa tillverkare ger mörjligheten till att öka temperaturen på detta
andra har fläktar som cirkulerar luften för kondensering och Bosch Siemens har valt en ZEOLIT-torkning
Men störst påverkan har valet av diskgods, allt är ju inte porslin idag, mycket plastföreningar
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ökad energiförbrukning är det inte om man har sitt varmvatten från värmepump.returen skrev:
Jag har egen erfarenhet av att köra diskmaskin på varmvatten, faktiskt så var det reparatören som rekommenderade det. Ja, jag vet att äggviteämnen koagulerar i varmvatten men jag upplevde i alla fall inte att diskresultatet försämrades alls. När diskmaskinen till sist efter många år skrotades var det läckageproblem, men om det hade med inloppsventil att göra vet jag inte.