Tagg: luft-vatten-värmepump
Här samlar vi allt om luft-vatten-värmepump.
-
C
CTC luft-vattenvärmepump drar mycket el
Hej! Jag har nyligen flyttat till hus med vattenburen golvvärme och Luft-vattenvärmepump från CTC. Känner dock att den drar lite väl mycket el... -
S
Varför välja Thermia eller Mitsubishi luft-vatten värmepump?
Hej! Har sedan 2009 haft NIBE fighter 2025 + VvM 300 . Effekten har varit 7 kWh. Under den stränga vintern har värmepumpen fungerar dåligt och... -
H
Golvvärme med luft/vatten värmepump eller med vanliga elslingor?
Vi står i begrepp att bygga en "groggveranda" längs den ena gaveln på vårt hus i Skåne. Som botten på verandan har vi tänkt lägga en isolerad... -
M
Är det här normal förbrukning?
Hej, I dessa tider med höga elräkningar så undrar ju såklart även jag om allt står till rätt till med min luft-vatten värmepump eller om det är... -
S
Nån som köpt Thermias Athena Luft/Vatten-Värmepump
Hej! Jag behöver byta panna. funderar på Thermia Athena luft/vatten. Vad kostar en sån? Bara Pumpen! El gör jag själv. Rör gör bror min. Huset är... -
Hjälp mig räkna på byte till luft vatten
Jag är intresserad av att räkna på vad besparingen skulle kunna bli i kWh genom att byta från gas med nära 100%-ig verkningsgrad till en luft... -
A
Avfrostning luft/vatten värmepump
Har en 1 år gammal CTC-pump med värmeslinga för avfrostning. Är det ändå normalt att det blir en hel del is under/framför pumpen? Det droppar... -
L
Frostskyddsvätska i luft/vatten-värmepumpar?
Hej, Många har säkert hört talas om det långvariga strömavbrottet i Berlin. Det sägs att utomhusmodulerna till luft/vattenvärmepumparna delvis... -
A
Frånluftsvärmepump eller luft/vatten värmepump?
Jag har köpt en fastighet (nordöstra Skåne) byggd 2004 som idag har självdragsventilation och golvvärme som drivs av en luft/vattenvärmepump (CTC... -
R
Luft/vatten Värmepump 9 kW | Värmer upp till 140 m² | A++ Energiklass
har en CTC-elpanna med vattenburet radiatorsystem. Jag vill installera en luft/vatten-värmepump (8–10 kW) och låta pannan fungera som backup. Jag...