Hej! Behöver hjälp då det är första gången.
När jag lossar E&D hattarna högst upp(vitcirkel), ska jag skruva på nånting? Eller öppnar jag de och sen använder insektsnyckeln på(rödcirkel) för att lufta systemet?
Såhär ser det ut när jag lossat plasthatten.
Tacksam för svar.
Mvh
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När jag lossar E&D hattarna högst upp(vitcirkel), ska jag skruva på nånting? Eller öppnar jag de och sen använder insektsnyckeln på(rödcirkel) för att lufta systemet?
Såhär ser det ut när jag lossat plasthatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tacksam för svar.
Mvh
Hitta precis denna plastkopp på ena av de grå E&D plastmattans. Antar att det är denna nyckel jag ska använda.
Men jag kan tydligen reglera höger Manuel och vänster auto. Vad väljer jag?
Men jag kan tydligen reglera höger Manuel och vänster auto. Vad väljer jag?
Svar nej. Det är dom vita på fördelarna till höger som är avluftare och är av typ, lufta genom att öppna och sedan stänga. Vad är det som säger att det ska vara luft i någon slinga, fräser eller gurglar det i rören där. Eller är det någon slinga som är kall.
Det är kallare på övervåningen. Vissa rum är kallar än andra och jag tänkte att det kanske är luft i rören.J jonaserik skrev:Svar nej. Det är dom vita på fördelarna till höger som är avluftare och är av typ, lufta genom att öppna och sedan stänga. Vad är det som säger att det ska vara luft i någon slinga, fräser eller gurglar det i rören där. Eller är det någon slinga som är kal
J jonaserik skrev:
Varje gång man fylle värmesystemet med nytt vatten kommer också en viss mängd syre som transporterar sig till högsta punkten i systemet och därför måste man ibland luft systemet.
Denna lilla syrebubbla förhindrar flöde och därav minskar värmevatten tillförsel.
Kolla in var luftnippeln sitter till varje slinga.
Denna lilla syrebubbla förhindrar flöde och därav minskar värmevatten tillförsel.
Kolla in var luftnippeln sitter till varje slinga.
En klassiker med GV nere och ellement uppe. Vad händer om du stänger ner GV helt, blir det varmare uppe då. Det med luft i GV, gör bara att den delen får dåligt med värme, men enligt dig så är det uppe som det inte blir rätt värme. Börja där och kom tillbaka.Z Zoozaa skrev:
J jonaserik skrev:
Tack för att ni tog er tiden att hjälpa mig. Uppskattar det, men jag blir inte klok på detta. Har kontaktat rörmokaren. Får lära mig hur man gör efter att kollat på honom. 🙏J jonaserik skrev:
Hej!Z Zoozaa skrev:
Jag har ett golvvärmesystem av annat märke men av samma typ. Några gånger (varannat eller vart tredje år) har jag "motionerat" den lilla piggen i mitten neråt och uppåt med skaftet på en tesked. Den tycks ärga fast med tiden, och när jag teskedat den så blir flödet i den kretsen genast bättre.
Klicka här för att svara