Müssli
7 464
Poäng
3 063
Medlem i
31
Startade trådar
12 aug 2007
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
Müssli svarade i tråden Spotlight i takfot av korrugerad plåt.Prata med elektrikern först. Hen kanske inte alls vill att du skruvar upp något först. Sagt i all välmening. -
Müssli svarade i tråden Plejd, varför så populärt?.Nej, egentligen inte. Plejd har en historia bakom sig att "lova" produkter som lanseras flera år senare än vad som hintats om så de har... -
Müssli svarade i tråden Plejd, varför så populärt?.Det är en skröna att vi elektriker tjänar extra mycket på Plejd. Vi tjänar varken mer eller mindre jämfört med andra liknande produkter... -
Müssli svarade i tråden Är detta jordat?.Om det tar en halv dag (det kan gå snabbare förstås) hamnar du på ca: 3000 kr är min gissning. -
Müssli svarade i tråden Koppla in laddbox i inkommande skåp?.Då har jag lärt mig fel (det händer ibland) men Gemini hänvisar till SS 436 40 00 avsnitt 722. "Separata grupper: Varje anslutningspunkt... -
Müssli svarade i tråden Koppla in laddbox i inkommande skåp?.Den måste föregås av egna säkringar. Det gäller de flesta (alla?) laddboxar som inte har dubbla uttag. -
Müssli svarade i tråden Eluttag - vad gör jag för fel?.Huvudet på spiken! Precis så tänker alla elektriker. Vi skiter i att vi lurar vanligt folk på pengar och vi håller ihop så att vårat... -
Müssli svarade i tråden Eluttag - vad gör jag för fel?.Det gör jag också ibland men inte när jag ska byta ett vägguttag. Måste man det är jag nog benägen att hålla med om att man ska fråga... -
Müssli svarade i tråden Takdosor som sticker ut.Hur mycket sticker de ner? Det går att ta bort några mm på dosan och någon mm som sticker ner är inga problem. -
Müssli svarade i tråden Eluttag - vad gör jag för fel?.Jag har också fått många stötar genom åren. 😊 Dessutom vet jag en som i stort sätt aldrig använder bilbälte och han lever också... -
Müssli svarade i tråden Eluttag - vad gör jag för fel?.Är inte det ett väldigt bra betyg för Sverige? 🤔 Jag skulle tro att de låga siffrorna beror på våra nuvarande regler. -
Müssli svarade i tråden Hjälp att förstå elcentral efter elfel.Det beror lite på hur det ser ut. Ska jag utgå från en liten central i ett garage kan jag lägga den efter den befintliga...
Bilder
Visa mer
Müssli har laddat upp 99 bilder.
Allmän info
- Från
- Västra Götalands län
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- Driver elfirma.