Hej på er,
Har haft mkt nytta av det här forumet igenom renoveringen men gör nu mitt första inlägg.
Jag vill sätta spotlights i takfoten men det är korrugerad plåt där så ingen slät yta.
Min första tanke var att såga en bräda i rätt profil för att fylla upp dalen och sätta spotlighten i den. Slternativt 3d printa något.
Annars funderar jag på om det skulle gå att sätta slimmad fasadbelysning under hängrännan eller är det vansinne
Kommer ha en elektriker som kopplar in allt men jag vill skruva upp allt först.
Har haft mkt nytta av det här forumet igenom renoveringen men gör nu mitt första inlägg.
Jag vill sätta spotlights i takfoten men det är korrugerad plåt där så ingen slät yta.
Min första tanke var att såga en bräda i rätt profil för att fylla upp dalen och sätta spotlighten i den. Slternativt 3d printa något.
Annars funderar jag på om det skulle gå att sätta slimmad fasadbelysning under hängrännan eller är det vansinne
Kommer ha en elektriker som kopplar in allt men jag vill skruva upp allt först.
Tror det kan bli lite "meckig" att få det bra med spot monterad i den korrugerade plåten.
Det finns spottar med fäste för hängrännor, kanske kan det funka. De är ofta 12/24 V-system så det kan du själv montera. Krävs bara ett eluttag på lämplig plats.
Det finns spottar med fäste för hängrännor, kanske kan det funka. De är ofta 12/24 V-system så det kan du själv montera. Krävs bara ett eluttag på lämplig plats.
Finns risk att du har rätt. Har du någon länk till de som monteras i hängrännan? Jag hittar inget bra.E etompau skrev:
Det är helt ok om de lyser rakt ner så de behöver inte gå att rikta.Z z_bumbi skrev:
Var har du hittat små spottar? Jag hittar inget smått.
Några varianter.P PatAss skrev:
https://www.lysman.com/sv/articles/208/hammarlunda-spotlight
https://lampan.se/p/spotlight-3w-0/
Medlem
· Västra Götaland
· 3 640 inlägg
Dom där kommer inte se bra ut.
Lägg en dimbar ledslang innanför listen märkt gul, Sätt dit en vit täcklist (märkt svart i bild) så att du inte ser slangen när du står under hängrännan, då lyser slangen bara mot fasaden och du ska inte kunna se ljuskällan. Sätt änden med matning närmast där du ska ta el. Slang går att köpa i alla längder på div hemsidor.
Lägg en dimbar ledslang innanför listen märkt gul, Sätt dit en vit täcklist (märkt svart i bild) så att du inte ser slangen när du står under hängrännan, då lyser slangen bara mot fasaden och du ska inte kunna se ljuskällan. Sätt änden med matning närmast där du ska ta el. Slang går att köpa i alla längder på div hemsidor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Smart, det blir nog det absolut bästa alternativet!I InsidersUnited skrev:Dom där kommer inte se bra ut.
[bild]
Klicka här för att svara