Marlen Eskilsson
30 164
Poäng
8 743
Medlem i
650
Startade trådar
6 jun 2001
Senast aktiv
Är ekonom egentligen. Har flyttat från Stockholm till Skåne, är smålänning från början.
Intressen: Hus, trädgård, inredning, matlagning, film, min familj, katterna inte att förglömma.
Intressen: Hus, trädgård, inredning, matlagning, film, min familj, katterna inte att förglömma.
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:Spanade in flödet
-
Marlen Eskilsson älskade MariaiÖstergötlands inlägg i tråden Alla som gillar katter - räck upp en hand!.Fredagsfeelingen (vilken är samma som måndags- till torsdagsfeelingen, samt helgfeelingen) har infunnit sig. -
Marlen Eskilsson svarade i tråden Gillar ni symmetri?.På hus gillar jag symmetri. -
Marlen Eskilsson svarade i tråden Lukt som sätter sig i kläder/textil.Jag funderar på de limmade mattorna. Om de är från 60-70-talet så kan de innehålla saker som börjar lukta vid kontakt med fukt. -
Marlen Eskilsson svarade i tråden Förslag på skuggande träd som kan planteras på liten yta?.Klotnäverlönn är ett annat förslag. Vi satte just sådana då vi fick tips om att de har litet rotsystem och inte skulle riskera att skada... -
Marlen Eskilsson älskade Henrik Olsén2s inlägg i tråden Bilder och text om vår renovering av badrum och toalett i Linköping.Hej. Efter att jag till och från i över tio år surfat runt kring olika renoveringar i sökandet efter tips tänkte jag att det var dags... -
Marlen Eskilsson älskade MariaiÖstergötlands inlägg i tråden Alla som gillar katter - räck upp en hand!.Tipset är att sluta rakt av, inte fasa ut. 😉 Skämt åsido, jag vet inte varför det blev en så lång paus. Mitt sista inlägg gällde ett... -
Marlen Eskilsson älskade MariaiÖstergötlands inlägg i tråden Alla som gillar katter - räck upp en hand!.1 års paus härifrån. Hoppas alla kissemissar och mattar/hussar mår bra. Uppdatering med bilder på mina killar. -
Marlen Eskilsson svarade i tråden Bostadspolitisk valkompass 2026 - diskussionstråd.Det var bra frågor! Jag föreslår att vi ställer dem till politikerna under frågestunden/debatten 20-22 nu på söndag. -
Marlen Eskilsson gillade Zetans inlägg i tråden Grannen anlägger ställplats för husbilar 13 meter från vårt sovrum.Vi såg att schaktade grus o frågade vad dwt var för planer. Pratade med kommunen som gjorde ett tillsynsärende. Som resulterade i krav... -
Marlen Eskilsson svarade i tråden Grannen anlägger ställplats för husbilar 13 meter från vårt sovrum.Det är lite skumt att den ena grannen hördes vid bygglovet, men inte TS? Hur kommer det sig? -
Marlen Eskilsson svarade i tråden Kostnad för nytt badrum?.Hur många kvadratmeter är badrummet? Har ni tänkt att ta totalentreprenad för allt, inklusive vattenburen golvvärme, ventilation och att... -
Marlen Eskilsson svarade i tråden Var finns det någon ( firma ) som kan flytta en stuga?.Ja, det finns några stycken, t ex: https://tungalyft.se/flytta-hus https://www.industriflyttningar.se/flytta-hus/ https://husflytt.se/ -
Marlen Eskilsson svarade i tråden Asbest bekräftad i källarinnertak - hur åtgärda för konditionsträning.Jag hade ersatt de skadade plattorna och städat utrymmet ordentligt. Plattorna som inte är skadade avger inte asbest, bara ev. damm som... -
Marlen Eskilsson svarade i tråden Avbilda gamla väggmålningar?.Om du är bekymrad över att du ev. skulle förstöra något värdefullt (utöver affektionsvärde om någon släkting har målat det), så tycker... -
Marlen Eskilsson gillade Sir Dukes inlägg i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.Det finns massor av info i den första tråden som TS skapade i juni -
Marlen Eskilsson svarade i tråden Moderator har översatt inlägg från engelska till svenska.Jag ersatte inte texten, jag kompletterade med en svensk översättning och la en notis till TS med information om detta plus ett... -
Marlen Eskilsson svarade i tråden Moderator har översatt inlägg från engelska till svenska.Då tycker vi olika. -
Marlen Eskilsson svarade i tråden Kondens/missfärgning.Är det kittade fönster?
Bilder
Visa mer
Marlen Eskilsson har laddat upp 1 803 bilder.
Filmer
Visa merMarlen Eskilsson har laddat upp 46 filmer.
Allmän info
- Från
- Skåne
- Kön
- Kvinna
- Sysselsättning
- Driver Byggahus.se.