369 läst ·
10 svar
369 läst
10 svar
Moderator har översatt inlägg från engelska till svenska
Undrar genuint varför en moderator går in och redigerar andras inlägg?Marlen Eskilsson skrev:
Det kan lätt bli fel och leda till missförstånd. Inte minst ifall TS modifierar inlägget på nytt efter moderatorn. Har inte sett detta på andra forum.
Administrator
· Skåne
· 8 738 inlägg
Det är ett svenskt forum, vi skriver på svenska här.
Administrator
· Skåne
· 8 738 inlägg
Då tycker vi olika.
Håller också med. Svårt att stå för det man skriver om någon går in och omarbetar inläggen.
Nu var ju intentionerna goda och det var i ett, som jag uppfattar det, humoristiskt kontext - men skall man vara krass så var också texten som redigerades en citerad lagtext i juridikforumet. Inte rätt ställe att gå in och pillra med texten enligt min mening.
Nu var ju intentionerna goda och det var i ett, som jag uppfattar det, humoristiskt kontext - men skall man vara krass så var också texten som redigerades en citerad lagtext i juridikforumet. Inte rätt ställe att gå in och pillra med texten enligt min mening.
Administrator
· Skåne
· 8 738 inlägg
Jag ersatte inte texten, jag kompletterade med en svensk översättning och la en notis till TS med information om detta plus ett erbjudande om att rulla tillbaka översättningen om han inte ville ha den.
Om man återigen skall vara lite krass så var det väl visst så att citatet i den löpande texten blev ersatt av den svenska översättningen, och originaltexten flyttades till ett kompletterande stycke(?) Hade man tvärt om bara gjort ett kompletterande tillägg till inlägget hade det varit en annan sak.Marlen Eskilsson skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 459 inlägg
Klicka här för att svara