Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Sorry, det var jag som la in översättningen. 😅 Thomas hade postat på engelska, vilken jag kallade "originalet". Har rättat nu.
Undrar genuint varför en moderator går in och redigerar andras inlägg?
Det kan lätt bli fel och leda till missförstånd. Inte minst ifall TS modifierar inlägget på nytt efter moderatorn. Har inte sett detta på andra forum.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Det är ett svenskt forum, vi skriver på svenska här.

• Gilla
ptlf och 5 till
  • Laddar…
Jag tycker att det är bättre att förtydliga detta och i så fall ta bort, låsa eller flytta inlägget istället för att redigera det.

• Gilla
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
Då tycker vi olika.

• Gilla
john68 och 3 till
  • Laddar…
D d0391m0 skrev:
Jag tycker att det är bättre att förtydliga detta och i så fall ta bort, låsa eller flytta inlägget istället för att redigera det.
Jag håller med. Dessa förslag är bättre.

C
Håller också med. Svårt att stå för det man skriver om någon går in och omarbetar inläggen.
Nu var ju intentionerna goda och det var i ett, som jag uppfattar det, humoristiskt kontext - men skall man vara krass så var också texten som redigerades en citerad lagtext i juridikforumet. Inte rätt ställe att gå in och pillra med texten enligt min mening.

• Gilla
d0391m0
  • Laddar…
Jag ersatte inte texten, jag kompletterade med en svensk översättning och la en notis till TS med information om detta plus ett erbjudande om att rulla tillbaka översättningen om han inte ville ha den.

• Gilla
john68 och 4 till
  • Laddar…
C
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag ersatte inte texten, jag kompletterade med en svensk översättning
Om man återigen skall vara lite krass så var det väl visst så att citatet i den löpande texten blev ersatt av den svenska översättningen, och originaltexten flyttades till ett kompletterande stycke(?) Hade man tvärt om bara gjort ett kompletterande tillägg till inlägget hade det varit en annan sak.

Mycket väsen för ingenting...

Much Ado About Nothing..
😇

• Gilla
  • Haha
john68 och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Mycket väsen för ingenting...

Much Ado About Nothing..
😇
Bra filmatisering av, och med, Kenneth Branagh

• Haha
Dilato
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Much Ado About Nothing..
Skriv på svenska tack.

• Haha
  • Älska
cpalm och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.