P
Köpt ny pump och den behöver en ny sorts kontakt. Någon som vet var jag hittar rätt kontaktdon?

Behöver alltså den röda kontakten på bild 2

• Hand håller en Gotec EKS 17-TP/B kondenspump mot en bakgrund av ett mönstrat tyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart elektrisk pump med elkabel och kopplingsdelar mot en mörk bakgrund.
    Skapa konto
Redigerat:
De röda främre kontakterna är väl vanliga "flatstiftskontakter" och de bakre ser ut att vara motsvarande fast runda - eller ser jag fel? Eftersom det är 230V, så skulle jag nog kapa och skarva om inte allt ligger skyddat i en dosa. Verkar ju också som om flatstiftkontakterna (honor) är de, som ska kopplas på pumpens hankontakter.
Elektriska flatstiftskontakter och runda kontakter i blått och rött sorterade på träbakgrund.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
perserkungen
  • Laddar…
P
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
De röda främre kontakterna är väl vanliga "flatstiftskontakter" och de bakre ser ut att vara motsvarande fast runda - eller ser jag fel? Eftersom det är 230V, så skulle jag nog kapa och skarva om inte allt ligger skyddat i en dosa. Verkar ju också som om flatstiftkontakterna (honor) är de, som ska kopplas på pumpens hankontakter.
[bild]
Finns det några som inte är nakna. Skall sitta i en våtdammsugare

Redigerat:
Om de främre passar på pumpen, så är det den runda varianten ( till höger i mitt foto) och den kan man möjligen sätta en krympslang över, men tror nog att två Wago- klämmor passar bättre, eftersom det är lite hög spänning.

P
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Om de främre passar på pumpen, så är det den runda varianten ( till höger i mitt foto) och den kan man möjligen sätta en krympslang över, men tror nog att två Wago- klämmor passar bättre, eftersom det är lite hög spänning.
Fick kablaget utan kostnad av Kärcher

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.