Köpt ny pump och den behöver en ny sorts kontakt. Någon som vet var jag hittar rätt kontaktdon?
Behöver alltså den röda kontakten på bild 2
Behöver alltså den röda kontakten på bild 2
Redigerat:
De röda främre kontakterna är väl vanliga "flatstiftskontakter" och de bakre ser ut att vara motsvarande fast runda - eller ser jag fel? Eftersom det är 230V, så skulle jag nog kapa och skarva om inte allt ligger skyddat i en dosa. Verkar ju också som om flatstiftkontakterna (honor) är de, som ska kopplas på pumpens hankontakter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Finns det några som inte är nakna. Skall sitta i en våtdammsugareHasseTeknik skrev:
De röda främre kontakterna är väl vanliga "flatstiftskontakter" och de bakre ser ut att vara motsvarande fast runda - eller ser jag fel? Eftersom det är 230V, så skulle jag nog kapa och skarva om inte allt ligger skyddat i en dosa. Verkar ju också som om flatstiftkontakterna (honor) är de, som ska kopplas på pumpens hankontakter.
[bild]
Redigerat:
Om de främre passar på pumpen, så är det den runda varianten ( till höger i mitt foto) och den kan man möjligen sätta en krympslang över, men tror nog att två Wago- klämmor passar bättre, eftersom det är lite hög spänning.
Klicka här för att svara