Hej, induktionsspisen blinkar till, sen händer inget mer, vad kan vara fel?

Husqvarna/Electrolux 15 år.

se video

• Gilla
Ekgransdon och 1 till
  • Laddar…
P
Daydreamer Daydreamer skrev:

se video
kretskort
har det varit åska eller strömavbrott

electroluxaren skrev:
kretskort
har det varit åska eller strömavbrott
Tack för svar, uppskattas !
Nej, ingen åska/strömavbrott.

Vad är bäst tror du?
-Ringer på elux service för hembesök eller tar med den till Elon affären där den köptes för 15 år sen?

P
Nej, ingen åska/strömavbrott.

Vad är bäst tror du?
-Ringer på elux service för hembesök eller tar med den till Elon affären där den köptes för 15 år sen?
en induktion 15 år?

elon gör inget utom att sälja en ny och det är nog det bästa i detta fallet

electrolux kommer byta allt i den om det går att få tag på och har de inte prisgarantin så lär det kosta 7-8.000.-

se video

Fick liknande fel på våran häll så jag kollade med en kompis som sysslar med elektronik och han sa att det fanns ett företag som reparerar dom men det är dyrt, ca 2000 kr eller nåt. (Det var nån speciell komponent som brukar gå sönder som bara vissa kan köpa in tydligen) Vår var 10 år så jag bedömde att vi köper en ny, vet ju aldrig hur länge resten håller.

J JockeLeni skrev:
Fick liknande fel på våran häll så jag kollade med en kompis som sysslar med elektronik och han sa att det fanns ett företag som reparerar dom men det är dyrt, ca 2000 kr eller nåt. (Det var nån speciell komponent som brukar gå sönder som bara vissa kan köpa in tydligen) Vår var 10 år så jag bedömde att vi köper en ny, vet ju aldrig hur länge resten håller.
Kanske lika bra att köpa en ny !…..

P
Kanske lika bra att köpa en ny !…..
köp en ny på IKEA så får du 5-års garanti

Jag hade ett likande fel på en spis från Elektrulux... Prova att stäng av alla faserna till spisen och slå på dom igen efter någon minut.. Jag har för mig att det är ett relä på kretskortet som inte funkar som det ska. Ett styrkort kostar några tusen om jag inte minns fel.. dock kanske inte värt att göra

Jag hade också något liknande på min spis för någon vecka sedan.. Slog av säkringen och väntade en stund och drog på den igen. Funkat sedan dess i alla fall.

Hade något liknande hemma, då var det helt enkelt en säkring (av flera) i proppskåpet som gått.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.