Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Nu börjar jag tröttna på kampen med diskmaskinen
Maskinen började strula på auto prog och då började jag med intensiv prog ist och det har fungerat ganska länge men nu verkar det slut med det med
Maskinen stanna och blinkar .20 i displayen
Trycker jag på programväljaren så hoppar hon fint igång igen i ca 10 min och detta håller vi på med till programmet kommer ned till 1 min, då får jag köra en reset för längre än så kommer vi aldrig
Jag har kollat avloppsslang, försökt med flaskborste i alla öppningar och nu senast kompressorn med en lång luftslang
Tyvärr kommer problemet sporadiskt, kanske var 4-5 disk
Finns det något jag kan lossa och göra rent?
/Micke
Maskinen började strula på auto prog och då började jag med intensiv prog ist och det har fungerat ganska länge men nu verkar det slut med det med
Trycker jag på programväljaren så hoppar hon fint igång igen i ca 10 min och detta håller vi på med till programmet kommer ned till 1 min, då får jag köra en reset för längre än så kommer vi aldrig
Jag har kollat avloppsslang, försökt med flaskborste i alla öppningar och nu senast kompressorn med en lång luftslang
/Micke
byt pressostat gör ren nivåkammarenM Mickebandsåg skrev:Nu börjar jag tröttna på kampen med diskmaskinen
/Micke
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Vilken är nivåkammaren? Och hur gör jag den ren på bästa sätt?electroluxaren skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet att jag tittade på pressostat till Förra mile maskinen men den låg på 1k och när maskinen hade 10år på nacken kändes det inte riktigt värt
Denna är ju dock inte lika gammal
Logga in
Skapa konto
Bästa svaret
din nivåkammare är klockan sex neri botten på brunnen , den kommer du inte åt att göra ren om du inte backspolar den från pressostaten . din pressostat är det nog inteM Mickebandsåg skrev:
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
du behöver bara huka dig lite , ta bort höger sidoplåt, lossa pressostaten, ta bort slangen, spola vatten i slangen.M Mickebandsåg skrev:
Bra att ha
skruvmejsel med stjärnbits
2meter 8mm genomskinlig slang (biltema duger)
tång gärna med vinklade spetsar
8mm slangen passar i pressostatens slang efter att man tagit ur bussningen.
andra änden passar i köksblandaren efter man tagit bort strålsamlaren
lycka till!!!
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Kunde inte koppla slangen men fyllde hett vatten i Skålen och sög/blåste från pressostat slangen
NASTY!
Tack så mycket för hjälpen @electroluxaren
Har inte provat än men nu börjar det funka igen
NASTY!
Logga in
Skapa konto
Tack så mycket för hjälpen @electroluxaren
Har inte provat än men nu börjar det funka igen
Klicka här för att svara