Hej min kyl/ frys startar ej automatiskt efter strömavbrott, slår jag ifrån strömbrytaren och därefter startar om så går den, någon som har en förklaring.

Fabrikat??
Modell??

Ikea inbyggnads kyl/frys ca 9 år gammal Delvis öppen kylskåpsdörr, flaskor, matförpackningar, oskarp förgrund, livsmedel, kylskåpsinredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P
OOO en whirlpool
den här är ju tämligen stendum
så det är bara termostaten som kan bråka
byt 481228238175

• Gilla
Keld och 1 till
  • Laddar…
Tack, har nu beställt termostaten återkommer när jag monterat den

Kyl/frys fungerar utan åtgärd, misstänker att det varit för kallt huset under en period 8-9 grader. Har nu fungerat sen vi kom upp till huset.

Fast vid 8-9 grader borde den fungera. Har för mig att många kylskåp visserligen har en angiven lägsta omgivningstemperatur på 10 grader, men såå petigt kan jag inte tänka mig att dte är med en grad eller två.

P
J Janballan skrev:
Kyl/frys fungerar utan åtgärd, misstänker att det varit för kallt huset under en period 8-9 grader. Har nu fungerat sen vi kom upp till huset.
DETTA är en viktig information!!!

Det är dessutom väldigt vanligt i sommarstugor att detta händer!

det konstiga är att du märkt det förr om åren dvs de senaste 9...?
Eller har du snålställt utrymmet pga rådande elpriser först i år?

P
inne i skåpet har du en annan lapp som det står klimatklass på, troligen T vilket innebär 16C

Brukar ha 16 grader när vi inte är i huset men då det varit strömavbrott vid två tillfällen den senaste tiden då temp gått ner under 10 grader kan det bero på det

P
J Janballan skrev:
Brukar ha 16 grader när vi inte är i huset men då det varit strömavbrott vid två tillfällen den senaste tiden då temp gått ner under 10 grader kan det bero på det
det har möjligtvis ett samband
kyldelen brukar funka men frysen ballar ur vid denna tempen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.