41 832 läst ·
34 svar
42k läst
34 svar
Diskmaskin Electrolux felkod 30 eller "Ond diskmaskin"
Det är avjoniseringsmassan och skall se ut så!C chrisst skrev:[bild] Hej! Väcker liv i denna trådÄr det här bruna klegget nått som är i vägen?
Osäker på om jag fick i10 först, eller i30 först. I alla fall, fick i30, och har dragit ut maskinen och torkat upp, kollat avloppsslang mm. Kopplade in igen och körde igång maskinen. Då ser jag att den under fyllning säger i10. Och att det är en slang ut från vattentanken som droppar ut vatten i ”tråget” Typ som expansionsrör.
Kan det vara så att maskinen har svårt att fylla på pga igenklegget? Dvs nått liknande tidigare i tråden med smutsig luftspärr, brunn/sump?
Och nån som vet hur man kan göra rent?
Tack!
i10 är vattenintagsfel.
Du har troligen fel på kretskortet
Jag såg vatten rinna ut från expansionsröret och det blev i30 sen. Hoppades då på nått enkelt fel med intaget av vatten. Fick loss slangen in till sumpen och blev väldigt glad när jag hittade en äcklig klump i den och hoppades det skulle vara löst..
Kopplar in maskinen, kör igång ett program. Tickar på fint ända till sista sekund då det börjar rinna ut vatten vid fronten.. Suck. Öppnar luckan och det är fullt med vatten i. Inga felkoder eller nått.
Idé att leta vidare efter fel eller skita i det o köpa ny?
Kopplar in maskinen, kör igång ett program. Tickar på fint ända till sista sekund då det börjar rinna ut vatten vid fronten.. Suck. Öppnar luckan och det är fullt med vatten i. Inga felkoder eller nått.
Det klart du ska kika vidare
Om du koller mitt inlägg nr 8 i den här tråden så får du ett tips på hur du kan leta efter läckan.
Jag råkade ut för att båda maskinerna läckte i tätningen runt tråget. Nya gummitätningar hjälpte ett tag... sedan blev det Permatex runt trågen. De läckte aldrig en droppe mer.
Maskinerna pensionerades våren -22. Då hade de gått hårt i 11 år. Men helvete vad timmar jag lade för att hålla igång dem. Maskinerna som ersatte dem är inte Electrolux.
Jag råkade ut för att båda maskinerna läckte i tätningen runt tråget. Nya gummitätningar hjälpte ett tag... sedan blev det Permatex runt trågen. De läckte aldrig en droppe mer.
Maskinerna pensionerades våren -22. Då hade de gått hårt i 11 år. Men helvete vad timmar jag lade för att hålla igång dem. Maskinerna som ersatte dem är inte Electrolux.
Guzzi skrev:
Det klart du ska kika vidareOm du koller mitt inlägg nr 8 i den här tråden så får du ett tips på hur du kan leta efter läckan.
Hehe tack för pepp och för att vi fick höra hur det gick med maskinerna tillslut!
Du har fortfarande fel på kretskortetC chrisst skrev:Jag såg vatten rinna ut från expansionsröret och det blev i30 sen. Hoppades då på nått enkelt fel med intaget av vatten. Fick loss slangen in till sumpen och blev väldigt glad när jag hittade en äcklig klump i den och hoppades det skulle vara löst..
Klicka här för att svara