Stängde av och frostade av frysen idag.. (IKEA helfrys, hittar inte bruksanvisning på IKEA hemsida. Vet inte ens vilken frys det är..) 2012 fick vi från förra ägarna att de renoverade köket.
Nån som vet vad detta (innebär se film).
Hittade en etikett på insidan(se bild) men har sökt på flera av nummerna men hittar ändå inte varken artikelnamn eller bruksanvisning.
Vi har prövat stänga av och trycka på alla knapparna i olika kombinationer. Den startar om på -00 sen sänks tempen ner till -08 sen börjar den blinka/ticka..
Tacksam om någon kan hjälpa oss.
Nån som vet vad detta (innebär se film).
Hittade en etikett på insidan(se bild) men har sökt på flera av nummerna men hittar ändå inte varken artikelnamn eller bruksanvisning.
Vi har prövat stänga av och trycka på alla knapparna i olika kombinationer. Den startar om på -00 sen sänks tempen ner till -08 sen börjar den blinka/ticka..
Tacksam om någon kan hjälpa oss.
Det här en whirlpool CFS np6S precis som det står på lappen
troligt kretskortsbyte
verkar inte finnas i lager men någon kanske har ett
egentligen visar den ju högsta temperaturen under ett strömavbrott på detta sättet och det kan ju inte vara helt otroligt
har du provat med att nollställa larmet? trycka in knappen nere vänster med varningstriangeln?
denna bruksen är nära nog
https://whirlpool-cdn.thron.com/sta...sposition=inline;filename="501960301011S.pdf"
troligt kretskortsbyte
verkar inte finnas i lager men någon kanske har ett
egentligen visar den ju högsta temperaturen under ett strömavbrott på detta sättet och det kan ju inte vara helt otroligt
har du provat med att nollställa larmet? trycka in knappen nere vänster med varningstriangeln?
denna bruksen är nära nog
https://whirlpool-cdn.thron.com/sta...sposition=inline;filename="501960301011S.pdf"
Redigerat av moderator:
Okej då förstår jag lappen.electroluxaren skrev:Det här en whirlpool CFS np6S precis som det står på lappen
troligt kretskortsbyte
verkar inte finnas i lager men någon kanske har ett
egentligen visar den ju högsta temperaturen under ett strömavbrott på detta sättet och det kan ju inte vara helt otroligt
har du provat med att nollställa larmet? trycka in knappen nere vänster med varningstriangeln?
denna bruksen är nära nog
[länk]
Ja vi har provat alla knappar..
så fort man sätter på kylen så larmar (ljud & röd blink) den för att den är varmare än måltemperaturen då trycker man på den knappen så slutar den låta men den röda fortsatt tänd tills det bli kallare. Men som sagt så fort den når -8 börjar den ticka.
Vi hittar ingen lösning, får köpa nytt istället.
Jag har aldrig prövat byta kretskort och det känns som dessa kyl&frys från 2012 sjunger på sista versen.. tack för hjälpen ändå.
Klicka här för att svara
