Undrar om något varit med om det att det bildas is inuti frysen längst ner och efter antal öppningar övergår till flytande form och rinner ner ut från frysen!?
Märke: rz2993atcsr Samsung som är ca 10 år gammalt.
Märke: rz2993atcsr Samsung som är ca 10 år gammalt.
Har samma problem med min som ser ut att vara utav samma modell och ålder. Trotts jag rensar röret där det ska rina ut, så blir det så här efter ett litet tag igen.C Cap81 skrev:
finns åtskilliga trådar om dettaC Cap81 skrev:
samsung är det normalt att det händer
oftast är det ispropp i frysens dränhål beroende på fel i avfrostningen. går att bygga om men pröva med att frosta av under några dagar först.
ibland men sällan så täpper sig gummitutan på dränröret på baksidan det kan du kolla först men det måste ändå frostas av för att du har fått en ispropp.
Jag har tittat på sprängskissen och du har ett grått gummirör som går ner på baksidan bredvid kompressorn och slutar på en töbricka. du lär få ta bort den nedre delen av baksidan för att komma åt. passa på att rengöra kondensorn samtidigt med borste och dammsugare om du inte har tryckluft
sitter bakom plasten längs ner och inC Cap81 skrev:
rätt lätt att ta ur plasten men den kommer i en sandwich konstruktion så man är med.
när du ändå tagit bort plasten så byt avfrostningssensorn och modda elementet med en bit FK
Q Qnuba skrev:
Tack!!!!electroluxaren skrev:
Klicka här för att svara