C Cap81 skrev:
Undrar om något varit med om det att det bildas is inuti frysen längst ner och efter antal öppningar övergår till flytande form och rinner ner ut från frysen!?

Märke: rz2993atcsr Samsung som är ca 10 år gammalt.
Hej
Jag har läst din fråga men kan inte se svaret du fick. Jag har samma problem som du med mitt frysskåp och är mycket intresserad av vad man ska göra åt det?
Mvh Ingemar Nordlund

G guffarn skrev:
Hej
Jag har läst din fråga men kan inte se svaret du fick. Jag har samma problem som du med mitt frysskåp och är mycket intresserad av vad man ska göra åt det?
Mvh Ingemar Nordlund
Mitt svar verkar ha ramlat bort. Är ju flera år sen men lyckades hitta en bild på min modifikation. Är alltså dräneringshålet som fryser igen. Jag tog en bit koppartråd från en elkabel och lindade några varv runt värmespiralen och stack ner änden en bit in i dräneringshålet. Har inte frusit igen sen dess, så det fungerar. Lycka till. Lars/Luleå

• Koppartråd lindad runt en värmespiral för att förhindra att ett dräneringshål fryser igen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
L Lakka skrev:
Mitt svar verkar ha ramlat bort. Är ju flera år sen men lyckades hitta en bild på min modifikation. Är alltså dräneringshålet som fryser igen. Jag tog en bit koppartråd från en elkabel och lindade några varv runt värmespiralen och stack ner änden en bit in i dräneringshålet. Har inte frusit igen sen dess, så det fungerar. Lycka till. Lars/LulFungerar
Fungerar klockrent. Mycket bra tips

H Håkan skrev:
Fungerar klockrent. Mycket bra tips
Hej,

Har du fått det och fungera? Var finns värmeslingan. Kan du visa med ett par bilder

C Cap81 skrev:
Hej,

Har du fått det och fungera? Var finns värmeslingan. Kan du visa med ett par bilder
ta bort plastchoken i ryggen inne i frysen så ser du det på bilden

B Bill Algö skrev:
ta bort plastchoken i ryggen inne i frysen så ser du det på bilden
Kan du vänligen skicka en bild där du pekar med fingret exakt vad det är du syftar på när skriver plastchoken?

C Cap81 skrev:
Kan du vänligen skicka en bild där du pekar med fingret exakt vad det är du syftar på när skriver plastchoken?
bilder skiljer mellan modeller
men ut med hyllor och lådor ur frysen
så ser du hål med skruvar i de plaststycken som sitter längst in
dessa plaststycken skall bort
bakom det nedre ser du motsvarande som bilderna i tråden visar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.