2 549 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
vitvaror, vilket märke ???
Har beställt ett kök från kvik nu och är jättenöjd men nu undrar jag lite om vitvarorna.
Dom säljer Siemens produkter och vi köper nog troligen allt där utom kyl och frys.
Vet någon om det är bra grejjer eller det kanske är samma skit allt man köper idag ??
oavsett märke
Dom säljer Siemens produkter och vi köper nog troligen allt där utom kyl och frys.
Vet någon om det är bra grejjer eller det kanske är samma skit allt man köper idag ??
oavsett märke
Jag har Siemens på Ugn, häll, micro och diskmaskin. Jag är jättenöjd. Dock ska det tilläggas att mina Siemensprodukter kostar ca 40 000 tillsammans så det är ganska dyra pryttlar, kanske blir sämre om man köper det billigaste av allt, nånting måste sparas in på.....
Jag har en kombi-kyl/frys från Bosch/Siemens som jag är toknöjd med. A+ och tyst.
Handlade själv kök i dagarna och fick offert på komplett kök med SIEMENS vitvaror - Det jag störde mig på var att det fanns EN 45cm diskmaskin för inbyggnad, EN kyl/frys kombi fr inbyggnad... Inte mycket till att välja då. Dessutom var kyl/frys kombon hutlöst dyrt på dryga 18.000:-....
Jag valde därför Electrolux.
Jag valde därför Electrolux.
Kom ihåg att när man handlar varor för uppåt 40 papp så har man möjlighet att pruta riktigt mycket. Bara genom att be olika handlare om offerter sparar du lätt 10-20%, vilket förmodligen är närmre 30% om du jämför med vad köksleverantören tar.
Handlade själv mina vitvaror vid samma tillfälle som jag köpte mitt kök från Electrolux Sentens - Kollade alla priser på samtliga offererade vitvaror på pricerunner och prisjakt. Kontentan, mycket billigare och hela rasket hemkört, slipper frakten dessutom. Så precis som rokka anger - handla på samma ställe så blir det billigare, mycket billigare...
Som sagt - När jag köpte köket från Electrolux home så fick jag rabatten från dem - Detta är en butik i Stockholm Söderort. Ett par hundra billigare per maskin jämför med prisjakt/pricerunner. BRA mycket billigare än priserna i Electrolux butiken....
Servicekillen som var här igår och jobbade med vår Huskqvarna/Electrolux induktionshäll sade att IKEAs hällar görs av Elux.
Jodå, mått och utförande verkar stämma bra! Fast IKEA är åtskilligt mycket billigare..:@
Jodå, mått och utförande verkar stämma bra! Fast IKEA är åtskilligt mycket billigare..:@
Klicka här för att svara