5 950 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
Dörrbrytare GRAM kylskåp
Verkar vara något knas med "dörrkontakten" på vårt Gram kylskåp men var sitter denna brytare?
Hittar inget som ser ut som en brytare:@
Någon som kan hjälpa mede detta ?
Felet yttrar sig som så att det börjar larma och felkoden säger att dörren öppnats för många gånger på kort tid. När detta händer lyser inte lamporna när man öppnar dörren.
Utöver detta hörs ett klickljud från skåpet från ett relä eller liknande som slår till/från.
Klickandet och larmandet kommer även när man inte är i närheten av skåpet.
Skåpet heter KS 360 alt KS 390
Hittar inget som ser ut som en brytare:@
Någon som kan hjälpa mede detta ?
Felet yttrar sig som så att det börjar larma och felkoden säger att dörren öppnats för många gånger på kort tid. När detta händer lyser inte lamporna när man öppnar dörren.
Utöver detta hörs ett klickljud från skåpet från ett relä eller liknande som slår till/från.
Klickandet och larmandet kommer även när man inte är i närheten av skåpet.
Skåpet heter KS 360 alt KS 390
Hej SaabAero,
det du behöver kolla är att skåpet håller kallt. Det kan vara fel på magnetlisten runt dörren som inte sluter tätt. Därav det knäppande ljudet som kan vara kompressorn.
Normalt är dörrbrytaren idag i gångjärn eller en magnet som känner av att dörren är stängd. Om listen är dålig får den dålig kontakt eller så sugs inte dörren till.
Hoppas det löser sig för dig
det du behöver kolla är att skåpet håller kallt. Det kan vara fel på magnetlisten runt dörren som inte sluter tätt. Därav det knäppande ljudet som kan vara kompressorn.
Normalt är dörrbrytaren idag i gångjärn eller en magnet som känner av att dörren är stängd. Om listen är dålig får den dålig kontakt eller så sugs inte dörren till.
Hoppas det löser sig för dig
Lyckades inte hitta nått vettigt via nätet så jag ringde den lokala nasaren så nu är en ny list på väg.
Problemet verkar dock vara löst nu.
Dörren hängde ner ganska mycket så det blev antagligen dålig kontakt med givaren.
En tjock bricka i gångjärnet verkar vara lösningen.
Problemet verkar dock vara löst nu.
Dörren hängde ner ganska mycket så det blev antagligen dålig kontakt med givaren.
En tjock bricka i gångjärnet verkar vara lösningen.
Klicka här för att svara