Verkar vara något knas med "dörrkontakten" på vårt Gram kylskåp men var sitter denna brytare?
Hittar inget som ser ut som en brytare:@
Någon som kan hjälpa mede detta ?

Felet yttrar sig som så att det börjar larma och felkoden säger att dörren öppnats för många gånger på kort tid. När detta händer lyser inte lamporna när man öppnar dörren.
Utöver detta hörs ett klickljud från skåpet från ett relä eller liknande som slår till/från.
Klickandet och larmandet kommer även när man inte är i närheten av skåpet.

Skåpet heter KS 360 alt KS 390
 
Hej SaabAero,

det du behöver kolla är att skåpet håller kallt. Det kan vara fel på magnetlisten runt dörren som inte sluter tätt. Därav det knäppande ljudet som kan vara kompressorn.

Normalt är dörrbrytaren idag i gångjärn eller en magnet som känner av att dörren är stängd. Om listen är dålig får den dålig kontakt eller så sugs inte dörren till.

Hoppas det löser sig för dig
 
Listen är inte vidare bra kan jag konstatera..
Genom en glipa i listen kan jag se att lampan i skåpet tänds/släcks i takt med knäppandet.

Är nog läge att byta listen kanske?
 
Japp
 
Något tips på var man hittar en list till vettigt pris?
 
Ring Gram direkt på 040 38 08 40 och fråga om du kan beställa av dem eller vart du ska vända dig.
 
Lyckades inte hitta nått vettigt via nätet så jag ringde den lokala nasaren så nu är en ny list på väg.
Problemet verkar dock vara löst nu.
Dörren hängde ner ganska mycket så det blev antagligen dålig kontakt med givaren.
En tjock bricka i gångjärnet verkar vara lösningen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.