heisiandiishe
heisiandiishe: kliver in i diskussionen med erfarenhet från en liebherr, minns ej modellbeteckning men rostfri side by side, men fristående kylenhet och kombinerad frys och vinkyl. Nyinflyttad och lägger mig på kvällen varpå det smäller rejält ett antal gånger vilket jag efter några dagar lyckas lokalisera till min eminenta kyl/frys/vinkyl.... Sedan upplevde jag att det minskade eller så vande jag
4 svar · 14,7k läst
P
PeterNacka: Hej, ja, jag ringde runt lite. Vart sådär. De flesta gjorde inte sådana jobb. De som gjorde ville ha 1500kr om de kom hem, felsökte, vaccumsög å fyllde på. 1000kr om jag kom dit med det å det skulle göra samma sak. 500kr i resekostnad å 1h sittandes hos kunden för tömning å fyllning. Tackar ändå! Köper ett Cylinda med fina finesser å 3 år på nacken i nyskick för 1200kr ist
2 svar · 1,9k läst
K
Kaanders: Tack för ditt tips om att det kunde vara termostaten, Köpte en ny idag hos Elektrolux och bytte den. Det tog några timmar att ordna det men samtidigt blev kylen rengjord så den ser ut som ny :-) Tack för tipset ! ! !
4 svar · 1,2k läst
J
Josth: Torktumlare = skrynklingsmaskin. Ska väl i och för sig precis ha kommit någon ny modell nu som använder ånga för att det inte ska bli så skrynkligt. Någon som provat om dessa fungerar? Torkskåp med inbyggd avfuktare är väl annars det energioptimala om man är rädd om kläderna och måste torka fort. Tyvärr kostar de ännu ganska mycket.
11 svar · 7,0k läst
A
ayay85: Köpt Whirlpool WM1801W och ett WV1801W frys för 30 dagar sen... Visst det var ett billigt paket men inte hade jag förväntat mig att frysen brummar nästan konstant... Det är ett lågfrekvent ljud som tar sig igenom allt, hör det till och med i sovrummet trots att badrummet ligger emellan kök och sovrum. Kompressorn verkar gå titt som tätt, nästan alltid när man kommer ut till köket
0 svar · 3,9k läst
J
jimmyboy_666: Förespråkar klart Cylinda. Deras korgar i de lite dyrare maskinerna är klart mkt bättre än Bosch och Husqvarnas. Vår Cylinda 1885 lämnade in i somras 13 år gammal och byttes ut mot en Husqvarna i 6000kr klassen. Kan bara säga att vi vill byta alla dar i veckan då inredningen är förskräckligt vek i Husqvarnan. Känns som man får diska dubbelt så ofta då inte porslinet vill stå
7 svar · 3,1k läst
morsan
morsan: Den finns här Den svenska börjar på sid 14
1 svar · 3,4k läst
Göran.W
Göran.W: [citat] Är nog så. Titta på motorns baksida om en tingest med 2 sladdar är lös. Lukten är nog från driv remen som troligen slirar lite när den varvar upp hastigt.
2 svar · 4,2k läst
T
tjaboo: [citat] Som jag förstått det är det för att oljan ska rinna ned i kompressorn igen, ingen olja=dålig smörjning=kompressorn skär snabbt. En klassiker för att få gamla kylskåp bytta i hyreslägenheter är att ställa kylskåpet uppåned och köra det tills kompressorn skär vilket kan gå förvånansvärt snabbt.
10 svar · 9,1k läst
J
jojjje: 38E Tachometerfel. Motorn står stilla när den förväntas gå. Kontrollera kolborstar, motorns överhettningsskydd och S3-brytare. Nya kol låter som lösningen!
2 svar · 7,8k läst
saturnus
saturnus: OOoo, dom blir så runna o goa, jänkarna. Ingår ett par joggingdojor månntro. våffeljärnet finns på Pricerunner.se, i olika färger, men samma pris som nämns här. Finns ett annat till betydligt lägre pris, om det nu är våfflorna man är ute efter
7 svar · 4,0k läst
snaggletooth
snaggletooth: Tack, låter som att vi inte behöver slänga ut den än då, däremot någon form av fuktkännande larmanordning som stänger av hade varit på sin plats. Alternativt kolla lite noggrannare vad som stoppas in i maskinen och var någonstans.
2 svar · 1,5k läst
mycke_nu
mycke_nu: Kolla med flyttfirmor, det går säkert många lass från Sverige förbi München varje vecka.
2 svar · 1,3k läst
mycke_nu
mycke_nu: Håller med föregående talare. Kolla även med sotaren så att allt blir OK, det måste gå att göra rent i kanalen.
3 svar · 2,0k läst
O
Ola-D: Hej, Undrar om någon har erfarenhet av detta side by side? Husqvarna QT5000FX http://www.viivilla.se/kok/kyl-och-frysskap-med-finess.aspx Det står lite info om skåpet en bit ner på sidan. Hls Ola
0 svar · 1,6k läst
T
tsarraz: Det är en okej men inte mer espressobryggare Dock 5 års garanti och det är ju bra.
11 svar · 4,1k läst
O
ordain: [citat] När jag köpte vitvaror till huset så fick jag en offert av tretti.se när jag bad dem om det. De avrundade priset nedåt från 89915 kr till 85000 ifall jag köpte det som ett paket av dem. Det räckte dock inte för att slå en lokal elon-butik som vann upphandlingen.
26 svar · 7,3k läst
G
gringubben: [citat] Om både kyl och frys pajar med kort intervall när de är så pass nya, tycker då åtminstone jag att en varning är fullständigt på plats.
8 svar · 5,5k läst
P
PappasHammare: Hur den drar ut luft? Tja finns någon som kallas kanalfläktar
23 svar · 7,1k läst
C
coss: de verkar ju jobba med tyskland och england så de kan säkert engelska. maila och fråga efter handtag.
1 svar · 1,5k läst
H
hempularen: Du har ju 2 olika fläktar som skall funka i maskinen, en som driver luft på den fuktiga sidan. Den luften skall passera värmekällan, därefter genom tvätten i trumman, tar upp fukt, sedan passerar den kondensorn/vörmeväxlaren där den kyls av och vattnet kondenserar, och sedan tillbaka till värmen igen osv. På utsidan av kondensorn har du en kall luftström som drivs av en fläkt som
16 svar · 3,5k läst
V
v_skogh: Kyl och frys då? Inga erfarenheter?
27 svar · 3,4k läst
J
Jonan: Jag kan också rekommendera att ta in en offert på paketet ifrån Gränsbygden. Jag betalade 25000kr för ett paket därifrån som elgiganten och media markt ville ha 32000kr för.
11 svar · 4,9k läst
A
AlfonsK: Det blev en whirlpool från tretti Det som blev avgörande var: Energiklass B Rostfri trumma Goda funktioner och många alternativ Goda kundomdömen Rätt i pris
3 svar · 2,0k läst
V
Villan32: Prisklassen får man nog sätta själv, tänk däremot igenom hur och till vad du använder köket. Vi har precis helrenoverat vårat kök och installerat vitvarorna. Vi valde inbyggnadsprodukter, UGN ELECTROLUX EOB64101X med pop-ut vred(lätta att hålla rena), katalys, timer(bra vid ugnslagning), HÄLL SIEMENS med induktion på alla plattor, FLÄKT Siemens 90 cm bred för att få med matos ut
2 svar · 1,2k läst
K
kaffe_med_dopp: Nu vet jag ju inte vad ni är ute efter i er nya spis, men om stor ugn är viktigt så bör ni vara medvetna om följande. Nya 70-spisar har oftast samma ugn som en 60-spis. Bara yttermåtten som är större. 10 cm outnyttjat utrymme mellan ytterplåtarna och ugnen mao. Äldre 70-spisar hade större/bredare ugn. Förmodligen sparar tillverkaren pengar på att återanvända ugn från en 60-spis i
2 svar · 7,5k läst
S
Stevee34: Hej, Jag letar efter en inbyggnadsung som är smalare än 60 cm, ej nisch mått utan måttet på fronten. Finns det någon som vet var man kan hitta det? Tack !
0 svar · 921 läst
Mattias L.
Mattias L.: Tack för tipsen! Får se om man orkar lägga en halvdag på att dela den....
3 svar · 5,8k läst
·
C
CLJA: Hej Kollade spisen för att se om spänningen framgick vilket den inte gjorde. Har däremot sett en liknande på Blocket och den var på 380. Prövade att koppla in den men jordfelsbrytaren löste ut så fort jag vred på vredet, så den behöver nog repareras. Någon som kan tipsa om någon gammal reparatör som kan tänkas kunna reparerar en Ankarsrum i Stockholm med omnejd? MvH/C
6 svar · 3,6k läst
Göran.W
Göran.W: Har du tittat här? http://www.legoelektronik.se/se/produkter/gasolprodukter/gasolkylsk_p
1 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.