hajof70
hajof70: [citat] Ett kylskåp som ger ifrån sig ankljud... Hahahahahahhaa... Låter som en vinnare att lägga ut på Youtube. Nä, jag har tillräckliga problem att göra min röst hörd vi matbordet som det är... :P
6 svar · 6,7k läst
M
mikewse: Jag grejade lite till; lossade avloppsledningen och blåste "baklänges" in i maskinen vilket gick bra. Fortfarande ingen pumpning dock vid provkörning. Lossade sparkskyddsplåten och en pappskiva så jag kunde se pumpmotorn. Roterade motoraxeln med fingrarna några varv och vid nästa test gick den nu igång. Funkar nu bra. Antingen satt där något som jag lätt fick väck med fingerkraft
4 svar · 11,4k läst
T
trulsbo: kul å läsa. har samma problem och har haft frysen i 2,5 år men påtalat ev. problem sedan 1 år och inget har gjorts... fattar inte hur nya dyra saker kan paja. köpta via fiskarheden också vid nyproduktion...
7 svar · 16,2k läst
Mikael_L
Mikael_L: Inatt, då det var mycket svalare i friggan, så blev det inte alls samma monstruösa värmeutveckling, det kändes litegrann, men verkade helt normalt. Det är kanske skåpets isolering som är dålig/skadad ... :)
7 svar · 9,9k läst
D
dannan: Sitter i samma sits som TS... Alla kyl/frys är idag bara specade till minst 10 grader. Men, de modeller som har två kompressorer (eller två termostater) fungerar till en mycket större utsträckning än de med en. (Och alla modeller som har endast kyl eller frys) Vi kommer förmodligen att köpa en kyl/frys nu i sommar och testa lite försiktigt i vinter för att se hur de klarar sig. Om jag
3 svar · 8,6k läst
K
Kurtivan: Vi har haft Indesit, Miele, 2 Bosch. Mielen är nog eg den som funkat bäst, 9 år utan rep. Nu köpte vi en Bauknecht, huvudsakligen för dess 5-åriga garanti, då den senaste Boschen krånglat flera ggr och vi lessnade när den fyllde 5... Nu igårkväll slutade den nya att funka efter ett halvår...
52 svar · 16,1k läst
T
tjaboo: [citat] Vattnet stängs av när diskmaskinen inte används så känns som overkill, men helt klart en bra ide för inbyggda diskmaskiner. [citat] Diskmaskinsunderlägget får inte plats om det vrids 90grader, är 60cm brett och 50cm djupt men funderar på att ta bort en bit av högra kanten av underlägget.
3 svar · 2,4k läst
·
T
tsarraz: Låter som programverket gått sönder.
3 svar · 8,3k läst
L
loftby: Heh, och Ikeas föll bort direkt eller? Väldigt många har jag sett som erfarit strul med electrolux. Verkar ju helt klart ligga något i det, inte bara en mans otur.
2 svar · 1,9k läst
J
john_l: Nu funkar allting igen utan att jag behövde göra något. Grannen två våningar under renoverar så jag misstänker att de varit nere i källaren och rotat bland säkringarna. /John
4 svar · 1,9k läst
G
goranf: Tack för svar. Jag är inte ute efter en praktisk frys (finns redan 2), utan ett snyggt skåp med isbitar som bonus. goranf
2 svar · 5,0k läst
T
tsarraz: Avgör du ju själv. Poputvreden är det enda som är nått tycker jag Jag har lovat mig själv att nästa ugn måste ha pyrolys... Hatar att städa ugn.
3 svar · 1,6k läst
B
Barbaacid: 1 år är garanti tiden 3 år är reklamationstiden enligt konsumentverkets regler.
4 svar · 3,6k läst
B
Barbaacid: Kan jag svara på F2 är tömmningsproblem
2 svar · 5,8k läst
B
Barbaacid: Brukar vara själva böjen på röret till avtappningsslangen på baksidan som brukar vara problemet med dom skåpen. Rengör den ska du se att den funkar som vanligt igen.
4 svar · 10,0k läst
·
B
Barbaacid: Skulle mest kunna tro på att du har skräp i kondensslangen från pumpen eller en massa skräp i själva pumpen till den.
5 svar · 8,4k läst
B
Barbaacid: Mest troligt skulle jag tro att det är pumpen som lagt av den går att mäta upp om man vill det men då ska den ha ett ohm värde på ca 175 ohm.:)
5 svar · 27,4k läst
O
odman: Har tänkt göra om lite i mitt kök och sätta in inbyggd häll och ugn i högskåp. Siktar med vetet in mig på dom billigare modellerna men undrar om det finns några av dessa som man bör välja framför någon annan. Samt om ni har något tips på inköps ställen runt Trollhättan eller på webben. Det jag har tittat på är på tretti.se och dessa olika: AKZ 431 WH Whirlpool - Vit
0 svar · 1,7k läst
J
Jondy: Vissa oljud kan bero på vatten eller smuts mellan kastrullen och plattan.
4 svar · 1,4k läst
D
Dublin: [citat] Precis så verkar det ha varit, "vattendjupet" på bottenplattan var nog över 1 cm. Nu testkör jag en tom maskin (diskade i 1 timme innan jag satte på datorn:x ) och det "låter" normalt igen. Tusen tack Danned^_^b
7 svar · 7,5k läst
S
Szture: Tror faktiskt inte att dessa är svensktillverkade, men det tror jag inte spelar någon roll. Electrolux har kyl- & frystillverkning i Sverige, Italien och Polen. Jag har själv en Husqvarna kyl med vattentapp på framsidan och en frys med ismaskin; dessa vet jag är tillverkade i Mariestadsfabriken. Jag själv har en Husqvarna induktionshäll som motsvarar Electrolux 7210. Det kan låta om man
1 svar · 2,1k läst
J
Josth: Köp nya kraftiga vibrationsdämpande gummifötter på Kuntzes i Västberga. Sen bara att lyfta och skruva. Kolla att maskinen står horisontellt efteråt. Hjälper mycket fast helt vibrationsfritt nära maskinen blir det inte.
1 svar · 3,4k läst
mexitegel
mexitegel: Hej! Först av allt, jag har tillräcklig utbildning och erfarenhet för att ge mig på ett sådant här projekt. :) Har en Brandt induktionshäll från 2001-2003 nångång. Nu beter sig en zon lite konstigt på så vis att den slår av och på "värmen" hela tiden. Enligt manöverpanelen är den på hela tiden men om man tex. ställer en kastrull med vatten så börjar den koka, sen kokar det
0 svar · 3,6k läst
C
coss: Ja, och ja. men de är för snygga för att ha under spisen, sen inte lika praktiskt är min åsikt som att ha den högre upp. men det är jag.
1 svar · 1,1k läst
J
johfo: Hej, Vi har precis beställt ny kyl&frys till det nya köket. Valet föll på ett par Bosch (KSR38X96 hette nog kylen och GSR30X96 hette nog frysen). Dom är specade 600 mm (vilket alla snarlika Bosch, Siemens, Miele etc är, till skillnad från t ex Cylinda, Elektrolux m fl som är specade 595 mm). Köket är IKEA och skåpen ska stå mellan två högskåp och ovanför sitter två
0 svar · 2,2k läst
Göran.W
Göran.W: Äldre maskiner är kvalitetsmässigt överlägsna dom nya. I dag är det bara en massa bling bling med A klassning och en massa fullkomligt o nödiga finesser.
5 svar · 1,8k läst
Y
yps: [citat] Vi är nöjda med den, vi har väl inte använt den jättemycket, men en del grönsaker och fisk har vi kört i den. Vi har även en större med pyrolys för bakning. Modellen vi har finns inte riktigt kvar, men liknar någon av dessa: http://www.siemens-home.se/produkter/matlagning/ugnar/%C3%A5ngugnar/list.html /Magnus
7 svar · 2,7k läst
L
Lewinsky: Vill bara höra mig för om någon av erfarenhet av induktionshäll eller varmluftsugn från Samsung?
0 svar · 2,4k läst
raveper
raveper: Man kan ju skippa det programmet.
7 svar · 3,0k läst
H
hen_rik79: [citat] Vad sa teknikern? /H
8 svar · 7,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.