Den är ett par år gammal och en dag ville den inte tömma längre, programmet stannade någonstans på sköljning. Skräp i pumpen eller slangen borde det vara.
Jag lossade avloppet och blåste, det gick trögt som f....
Men vad är bästa angreppspunkten om man vill komma åt själva pumpen och avloppsslangens utlopp?
Det är placerat undertill bakom en massa grejor som jag knappt törs demontera.
Hoppas någon kunnig läser.
Ska försöka få in bilder i nästa post.
 
  • front.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett par bilder.
 
  • högerframifrån.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • vänsterframifrån.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har ju nån pumpliknande grej nere till vänster kolla den, borde sitta nära avloppsslangen.
 
Den vänstra bilden visar en massa vattenledningar i hårdplast, de ska jag nog låta bli att röra. Risk att man spräcker något eller inte får det tätt igen. På högra bilden sitter en massa el. Det är nog enklare att få ihop då man rivit det. Själva avloppspumpen sitter mitt under och där går även avloppsslangen ut. Ska se om jag pallar börja med det här nu till veckan, diska för hand suger...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.