Vi har en gashäll för gasol med fyra lågor.

Den har fungerat ok men nu har två av lågorna börjar strula. Jag har rensat munstyckena men ingen skillnad.
Vad som händer är att lågorna tänds och brinner så länge jag håller reglaget nertryckt.

Så snart jag släpper upp det slocknar lågan.

Någon som känner till om det finns någon tändsäkring i anslutning till reglaget?
 
Det ligger en ventil under brännaren som kan bli dålig efter ett tag . Kolla den.
 
Det är garanterat tändsäkringen.. Ring leverantören o be dom skicka nya, Lätta att byta.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.