7 883 läst ·
3 svar
8k läst
3 svar
electrolux tvättmaskin E30
Har problem men min Electrolux tvättmaskin, när man sätter igång den går programmet i ca 2 minuter och sedan stannar den. Då visas meddelandet E30 som enligt google ( :blushing: ) betyder "vattenståndsproblem" (?). Ibland fungerar att stänga av och sätta på den igen (programmet från början) men vill hellre lösa problemet än lura maskinen tills det kanske blir översvämning i tvättstugan. :S
Är därför jättetacksam för alla tips på vad jag kan göra...
Är därför jättetacksam för alla tips på vad jag kan göra...
Redigerat av moderator:
det är inte så att du får en liten hävert med avloppslangen så att vattennivån sjunker initsialt?
skulle kunna bero på att maskinen står högre än avloppsanslutningen
eller att avloppslangens mynning hamnar under vattenytan i ev golvbrunn.
är den gammal maskinen? PNC? SER?
i så fall kan det vara glapp på kretskortet
smuts i nivåsystemet - prova köra en 90C tvätt med diskmaskinsmedel.
har du kalkhaltigt vatten? är den avkalkad?
skulle kunna bero på att maskinen står högre än avloppsanslutningen
eller att avloppslangens mynning hamnar under vattenytan i ev golvbrunn.
är den gammal maskinen? PNC? SER?
i så fall kan det vara glapp på kretskortet
smuts i nivåsystemet - prova köra en 90C tvätt med diskmaskinsmedel.
har du kalkhaltigt vatten? är den avkalkad?
Klicka här för att svara