Har problem men min Electrolux tvättmaskin, när man sätter igång den går programmet i ca 2 minuter och sedan stannar den. Då visas meddelandet E30 som enligt google ( :blushing: ) betyder "vattenståndsproblem" (?). Ibland fungerar att stänga av och sätta på den igen (programmet från början) men vill hellre lösa problemet än lura maskinen tills det kanske blir översvämning i tvättstugan. :S
Är därför jättetacksam för alla tips på vad jag kan göra...
 
Redigerat av moderator:
Skulle gissa att det kan ha något att göra med tömningspumpen, så det blir för mycke vatten i maskinen. Har du kollar om'7hur pumpen går. Det kan ju vara så att det är smuts i den..
 
Div mynt och kvistar samt ludd i dessa.
Min stannade med mycket vatten i trumman då den bytte "steg" i programmet
 
P
det är inte så att du får en liten hävert med avloppslangen så att vattennivån sjunker initsialt?
skulle kunna bero på att maskinen står högre än avloppsanslutningen
eller att avloppslangens mynning hamnar under vattenytan i ev golvbrunn.
är den gammal maskinen? PNC? SER?
i så fall kan det vara glapp på kretskortet
smuts i nivåsystemet - prova köra en 90C tvätt med diskmaskinsmedel.
har du kalkhaltigt vatten? är den avkalkad?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.