Totte_S
Verkar som att de är tidsinställda från fabrik. Vår gick i fredags, så det blir väl till att sätta in omgång 4.! 300 spänn är trots allt billigaren än en nu tumlare.
Ingen som har en idé om varför de går oftare och oftare? Börjar elementet ta slut så termostaterna får ligga och bryta för att det inte skall överhettas eller nåt?

Rekommenderar prismässigt www.reservex.se I detta termostatfall skiljer det 224 kr inkl. frakt. 299 kr resp 467 kr ex frakt.
Finns måånga brittiska sidor med reservdelar, men inte mycket att vinna pengamässigt i detta fall.

Återstår att se om grejerna kommer, men det gör de säkert.

Redigerat:
Totte_S skrev:
Rekommenderar prismässigt www.reservex.se I detta termostatfall skiljer det 224 kr inkl. frakt. 299 kr resp 467 kr ex frakt.
Har haft den här tråden i åtanke sen i somras då torktumlaren (en AWZ 651) plötsligt bara började skyffla inomhusluft. Nu har behovet av en fungerande tumlare blivit akut. Skickade efter en beställning på termostakitet på reservex.se jag med. Jag har valt förskottsbetalning så det ska bli intressant att se när grejerna kommer.

Hur var det med kabekskor. Var det bara att byta till vad som helst eller måste man inandla några särskillda värmetåliga?
Tack alla tidigare skribenter...

Totte_S
Snabbt så det räcker! Jag la min beställning i går kl. 15,58.
I dag låg grejerna i brevlådan.

Däremot så var det inte mina termostater denna gången (var så säker på det att jag beställde innan jag kollat) utan en kabelsko som eliminerats av värmen.
Köpte alltså nya kabelskor och lite kabel och fixade till det. Köpte RKUB som är lite smidigare och förmodligen pallar värmen och vibrationerna bättre än nån gammal fk som annars funnits tillhands.
Termostaterna lär väl behövas snart ändå...

Fick hem kit-et idag. Kan inte bli bättre service. (http://www.reservex.se/artiklar.asp?id=3990 ) Total kostnad: 338kr
Jag har några funderingar.
1) Bef. termostat som gått har märkningen: A260 87N1856 7A01, den nya har
A260 87N1856 5A08
Är de fyra sista tecknena serienr, eller är det olika egenskaper hos termostaterna?

2) Ska man byta båda när man ändå är igång även om den andra inte verkar smällt?

3) Har termostater någon riktning eller kan man koppla på kablarna som man vill?
Mvh Gullanpullan

Redigerat:
Totte_S
gullanpullan skrev:
1) Bef. termostat som gått har märkningen: A260 87N1856 7A01, den nya har
A260 87N1856 5A08
Är de fyra sista tecknena serienr, eller är det olika egenskaper hos termostaterna?

2) Ska man byta båda när man ändå är igång även om den andra inte verkar smällt?

3) Har termostater någon riktning eller kan man koppla på kablarna som man vill?
Mvh Gullanpullan
Visst är det imponerande snabbt!

1: Kolla svar 3, olika termostater...
2: Du har ju köpt nya, dessutom verkar det som att det brukar vara samma som går, och du har ju ingenting att vinna på att bara byta den ena.

3: Nej dessa har ingen riktning på det viset, men de är olika! Den med gröna färgpluttar på skall vara nederst, i alla fall på min AWZ664 enligt vad jag hittat på nätet. Kanske inte spelar någon som helst roll....

Tack Totte_S
Skruvade bort, bytte ut, skruvade fast i fredags, tog 15min.
Maskinen fungerar klockrent. Tack för all hjälp. /Gullan

Gammal tråd men verkar vara mitt i prick.

Har beställt termostatkit, MEN vilken skall sitta vars?

Originalen har oläsbara beteckningar på sidan och de nya har olika beteckningar på "framsidan".

Ser att MagnusSt på bilden har A210 nere (gröna anslutningar) och då antagligen den som börjar med A260 uppe.

För min del, visade det sig att det var kretskortet som gått sönder.
Jag hann dock köpa nya termostater, så nu sitter jag här med två par fungerande termostater, varav det ena paret är sprillans nytt.

Jag säljer gärna båda paren för 100 kr till någon som behöver nya termostater.

Skicka ett mail till mig (genom att klicka på grufgran här till vänster och sen vidare på "skicka mail") så sänder jag termostaterna till dig. Eller om du kan hämta dem. Bor i Stockholm, Bromma.

Fordtaurus, jag försökte skicka mail till dig men får följande meddelande:
[h=3]Följande fel inträffade när detta meddelande skickades[/h]
  • fordtaurus har valt att inte få personliga meddelanden eller har inte behörighet att få personliga meddelanden. Därför kan du inte skicka ditt meddelande till honom/henne.

Termostaterna är ej längre i min ägo, utan sitter monterade i en torktumlare någonstans i vårt avlånga land.

Tips!
Om någon inte vill betala 401kr för ett termostatset hos Whirlpool Sverige så gå in på Tyska www.ebay.de
Har precis köpt ett set för 16€ inkl frakt till Sverige :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.