11 050 läst ·
5 svar
11k läst
5 svar
Diskmedelsluckan öppnar ej
Har en gammal UPO PL60 som inte vill öppna luckan till diskmedlet vad det verkar som. Vi har gått över till att lägga tabletten i överkorgen istället. Men, är det något enkelt man kan felsöka tro? Vore ju fint att kunna laga den igen, har bytt avloppspumpen på den en gång.
Finns det inte något "testläge" där man kan testa alla funktioner utan att köra ett program?
Edit: http://194.14.129.136/brandsite/DocumentOpen.aspx?did=3060&mid=4&lid=1
Det står något om felsökning i slutet, får testa det när maskinen är klar.
Finns det inte något "testläge" där man kan testa alla funktioner utan att köra ett program?
Edit: http://194.14.129.136/brandsite/DocumentOpen.aspx?did=3060&mid=4&lid=1
Det står något om felsökning i slutet, får testa det när maskinen är klar.
Redigerat:
Händer det varje gång du kör maskinen eller har det bara hänt någon enstaka gång? Vi har en Siemensmaskin där diskmedelsfacket lätt hamnar lite snett/ur spår, vilket får till följd att luckan inte öppnas. Diskmedlet tycks sköljas ut (i alla fall till större delen) i alla fall så jag har inte brytt mig så mycket om det, får vicka och trixa lite för att få upp luckan bara.
diskmaskiner med elektronik har minst en fördisk i varje program utom snabbprogrammet
om luckan inte går upp kan det vara fjädern trögning pga ålder skev frätskador
eller diskgods i vägen
eller magneten
eller programverket/elektroniken
byte av doserare löser oftast problemet
om luckan inte går upp kan det vara fjädern trögning pga ålder skev frätskador
eller diskgods i vägen
eller magneten
eller programverket/elektroniken
byte av doserare löser oftast problemet
Klicka här för att svara