i min kyl blir det -4 :(bytte då termostat men det blev ingen skillnad
vet någon vad det kan vara,tydligen har någon bytt den före mej undrar då om den har satt kablarna på fel plats?
 
P
går kompressor hela tiden kan det vara så

man får hålla i sär om det är en termostat av danfoss eller ranco

om man sätter dit en danfoss
är kontakt 6 på termostaten till lampan kan vara röd i det här fallet går då till dörrbrytaren
kontakt 3 är matning går kanske till matningen för frys samtidigt
kontakt 4 går till kompressorn den är antagligen svart men det får du följa upp
 
han som bytt termostaten hade glömt att fästa kappilärröret på baksidan av elementet
nu är den som en kyl igen:)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.