15 106 läst ·
6 svar
15k läst
6 svar
Problem med Miele diskmaskin
Älskar min Miele, och ingen diskmaskin jag har råd med kan komma upp i dens klass.
Modellen heter Classic, hittar inte något modellnr på den, kanske HG01 men hittar inget på det när jag googlar. Den har slutat tömma ut vattnet och blinkar då efter en stund på de olika programmen att det är fel på avloppet. Jag har tagit loss alla delar jag kan hitta. Om jag sätter igång ett program så sköljer den först ut vattnet, sen pumpar den in nytt vatten, ut med vatten och sen säger den att det är stopp.
Hjälp någon?
Modellen heter Classic, hittar inte något modellnr på den, kanske HG01 men hittar inget på det när jag googlar. Den har slutat tömma ut vattnet och blinkar då efter en stund på de olika programmen att det är fel på avloppet. Jag har tagit loss alla delar jag kan hitta. Om jag sätter igång ett program så sköljer den först ut vattnet, sen pumpar den in nytt vatten, ut med vatten och sen säger den att det är stopp.
Hjälp någon?
Miele är en invecklad modell att skruva i. Om man vill komma åt något så bör man lägga maskinen på sidan med vatten på golvet som resultat. Troligtvis har du problem med värmevakten då maskinen inte känner av vattennivån och därför spolar ut vattnet.
Vi köpte en ny maskin. Installerade den och då hittade vi givetvis felet... Två kapsyler hade vandrat gm systemet i maskinen och låg i vattenlåset och orsakade stopp. Elfynd var urproffsiga och lät oss lämna tbx maskinen. Nu kör vi med den gamla som fungerar klockrent om man stänger av och nollställer den mellan varje körning. Ibland kan den annars fastna i ett program. Mycket nöjd med mitt blocketfynd för 400:- =).
kapar tråden lite, du verkar ju ha löst ditt problem så jag hoppas det är ok
Har också en Miele diskmaskin i en lägenhet som jag hyr ut, när man slår igång den så är det enda som händer att den tar in vatten sen händer inget mer, maskinen bör vara runt 15år
Tips på var jag ska börja felsöka? Hur nollställer man maskinen?
Har också en Miele diskmaskin i en lägenhet som jag hyr ut, när man slår igång den så är det enda som händer att den tar in vatten sen händer inget mer, maskinen bör vara runt 15år
Tips på var jag ska börja felsöka? Hur nollställer man maskinen?
Nino. Har ni provat som vi, att stänga av alla reglage mellan varje diskning. Vi "nollställer" den annars går det inte klart. Att den bara tar in vatten var dock det problem vi hade. Vi letade överallt men fann inget stopp. Till slut när vi installerade nya maskinen hittar vi en liten liten metallgrej som vandrat hela vägen till vattenlåset.
Lycka till
Lycka till
Klicka här för att svara